Klubbstuga

SBK Östergötlands Distrikt

Vadstena Brukshundklubb

En klubb för alla!

Vadstena Brukshundklubb - en klubb för alla hundägare!

Bordercollie med apportbock

Vadstena brukshundklubb startade 1969 av ett gäng ideella eldsjälar med ett brinnande intresse för hund och hundträning. Vi är glada att än idag ha kvar några utav dessa personer i vår klubb!

Klubbområdet är beläget strax utanför fina Vadstena stad med närhet till Vätterns strand och med stora fina appellplaner. Idag har klubben ca 130st medlemmar som utövar olika grenar inom hundsport.

Vi är stolta över att flera av våra medlemmar representerar vår klubb i olika sammanhang och gör fina prestationer även i tävlingssammanhang. Under åren har även flera Guld-medaljer och pallplatser i olika SM tagits hem av våra medlemmar, detta är förstås extra roligt då vi är en relativt "liten" klubb inom hela SBK:s organisation och konkurrensen av ekipage i topp är stor!

Vadstena bk har alltid haft ett gott rykte om god kamratskap och gemenskap, där man hjälper varandra oavsett om man är nybörjare eller mer erfaren inom hundträning, och det är också vårat största mål att ALLA ska känna sig välkomna till vår klubb!

I vår verksamhet arrangerar vi hundägarutbildningar från valp till vuxen hund och även tävlingskurser i de olika grenarna. Vi arrangerar också prov inom lydnad, bruksgrenar och rallylydnad.

Varje tisdagkväll, året om, har vi öppen medlemsträning för alla våra medlemmar där vi tränar och umgås och hjälper varandra.

Klubbens målbild är att ALLA hundägare ska känna sig välkomna till vår klubb, att få hjälp och stöttning när det behövs men att också utveckla ett härligt samspel tillsammans med sin hund för en harmonisk och problemfri vardag.

I vår klubb har vi också instruktörer och medlemmar med mångårig och gedigen hundkunskap, som finns där för att hjälpa när det ibland uppstår saker som kanske kan vara svåra att lösa själv. Eller så vet man faktist helt enkelt inte om/hur det går att lösa?!

Det är då du ska känna att brukshundsklubben finns där för dig och din hund, hit är alla välkomna!

SBK Kalendern

• Det finns inga event att visa

Nyfiken på vilka klubbar du har i din närhet?
Hitta din klubb

Våra samarbetspartners