Hund söker ett område i nose work

Gemensam nose work träning

Tillfälle 3 - Klass 2-3 Veneröd

Vi kommer vara hemma hos en av våra medlemmar i Veneröd utanför Kungälv med goda möjligheter till större sökområden på en hästgård. Vi kommer att ha möjlighet att träna både inomhus, utomhus och ev även fordonssök. OBS! Du behöver ha tillgång till egen bil/ordna samåkning för att kunna delta.

Tid: Torsdag den 4 maj klockan 18.00

Plats: Veneröd 620, Hålta (Kungälv)

Samling: Vi samlas på gården i paddocken där vi också parkerar. Gemensam banvandring och indelning i grupper.

Doft: Eukalyptus och Lagerblad

Nivå på söken: Klass 2-3

Sista anmälningsdag: 1 maj

Generellt för alla tillfällen gäller

• Max 12 deltagande hundar per kväll  - först till kvarn. Det är OK att vara med med mer än en hund men vi flyttar inte gömmor mellan hundarna.

• Du väljer själv om du vill söka blint eller vill veta i förväg var gömmorna sitter.

• Vi kommer dela in i er i grupper så att minst en i varje grupp vet var gömmorna sitter i respektive sökområde. Grupperna roterar mellan sökområdena. Obs att det kan ändå bli väntetid mellan grupperna! Vi räknar med att vara klara senast 21 vid varje tillfälle.

• Träningen är enbart för klubbmedlemmar.

• Löptik kan delta men får söka efter övriga dvs det kan bli väntan.

• Avgift 40 kr/tillfälle swishas vid träningstillfället till 123 516 42 80

• Om du har frågor/funderingar så hör av dig till nosework[at]sbkgoteborg.se

• För de tillfällen vi är på klubben - sedvanligt gäller att skott kan förekomma alla tider

Karin Bojnert, Ingela Käll, Elise Raae Berglund och Lena Lövgren möts upp innan och sätter ut gömmorna.

Tillfället är fullt!