Rottweiler linförighet

Vardagslydnad Fortsättning - start 4/6

Visby BK

Fortsättningskurs erbjuds de hundägare som gått valpkurs eller grundkurs vardagslydnad och som vill fördjupa sina kunskaper för att befästa hundens vardagslydnad i alla vardagliga situationer.

Innehåll:

Hundägaren får verktyg för att vidareutveckla hundens färdigheter på nya platser i samhället och med olika störningar för att få en stabil vardagslydnad.

Det är viktigt att hundägaren blir stimulerad och inspirerad för att inte fastna i enformig träning och på så sätt bibehålla goda vardagsvanor och en god relation till sin hund även t.ex. i de olika perioder en hund går igenom från valpstadiet till den vuxna hunden.

Vi erbjuder repetition efter behov.
Skapar stadga i beteenden och färdigheter.
Utvecklar aktiveringsövningar.

Förkunskaper/Krav:

• Ekipaget ska ha gått valpkurs eller grundkurs vardagslydnad.

• Medlemskap i Visby BK krävs.

• Samt giltig vaccination enligt SKK:s rekommendationer.

Plats:

Visby Brukshundklubb- vissa kurstillfällen kan vara förlagda till andra ställen - skog, stadsmiljö, etc.

Kursdatum:

• Söndag 4 juni, kl 10.00-12.15

• Söndag 11 juni, kl 10.00-12.15

• Söndag 18 juni, kl 10.00-12.15

• Söndag 25 juni, kl 10.00-12.15

• Söndag 2 juli, kl 10.00-12.15

• Söndag 9 juli, kl 10.00-12.15

Kurslitteratur:

På Visby BKs valpkurser använder vi boken ”Bäst Var Dag” och om du inte gått valpkurs hos oss kan boken vara ett bra komplement till kursen. Boken finns att köpas hos klubben.

Antal deltagare:

Max 6 minst 4 för att kursen ska bli av.

Instruktör:

Lotta How - Utbildad och certifierad instruktör av Svenska Brukshundklubben

Kontaktuppgifter: lotta@nessagardenskennel.se

eller 073-0884466

ANMÄLAN

Kursen bedrivs som studiecirkel i samarbete med Studiefrämjandet Gotland.

Anmälan HÄR

(OBS! På Studiefrämjandet benämns kursen "Valpkurs fortsättning" , men är alltså öppen både för valpar och äldre hundar som vill fortsätta bygga på sin allmänlydnad efter genomgången valpkurs eller grundkurs allmänlydnad)