Bild på klubbstugan.
Falu BK

SBK Dalarnas Distrikt

Falu Brukshundklubb

- En klubb för alla hundar och hundägare!

Varmt välkommen till Falu Brukshundklubbs hemsida! Här hittar du information om oss, våra aktiviteter och kontaktpersoner. Vi är en ideell förening för aktiva hundägare med över 300 medlemmar där alla delar samma intresse. Nämligen hund!, i alla dess former och verksamhetsområden. Falu BK, en lokalklubb inom Svenska Brukshundklubben, SBK.

Hos oss får du och din hund tillgång till ett brett utbud av olika aktiviteter såsom kurser, utbildningar, tävlingar, föreningsutmaningar och mycket mer. Vi har en trevlig klubbstuga innehållande bl a en träningsmatta, stora parkeringar och flera fantastiska träningsplaner till vårt förfogande. Vi värnar om att du och din hund ska få ett aktivt liv tillsammans, att alla hundägare som vill får en bra och ändamålsenlig utbildning och sprida glädje och mening med sitt hundägarskap.

Välkommen till Falu Brukshundklubb

Är du medlem i Falu Brukshundklubb kan du:

• Träna på klubbens träningsplaner
  • Träffa klubbens kunniga instruktörer
  • Utbilda dig och din hund
  • Lära känna hundträningskompisar
  • Vara med på klubbens aktiviteter
  • Rätt att tävla
  • Vara med på medlemsmöten
  • Bidra med din kunskap
  • Olycksfallsförsäkring inom ramen för organiserad verksamhet
  • Hjälpa till med bl a städning och renovering
  • Ta hand om marken vi brukar, våra robotar klipper gräsplanerna

Falu Brukshundklubbs anläggning

Falu BK har tre planer, Agilityplanen, Appellplanen (gamla planen) och Appellplanen (nya planen).

Agilityplanen och Gamla planen finns det ingen avgränsning mellan idag men linjen går ungefär från ingången från parkering 1 rakt över mot träden vid klubbstugan. OK med löptik men bara med trosa/tikskydd på. Vänligen respektera detta.

Belysning

Agilityplanen: Ej timer, tänds och släcks inne i boden för agilityhinder (i högra hörnet högst upp när man har klubbsidan på sin högra sida).

Gamla planen: Timer, tänds inne i den lilla boden på långsidan av planen (mot vägen).

Nya planen: Ej timer, tänds och släcks på strömbrytaren på stolpen bakom robotgräsklipparhuset (på kortsidan mot klubbstugan).

SBK Kalendern

Nyfiken på vilka klubbar du har i din närhet?
Hitta din klubb

Våra samarbetspartners