Tjänstehunds utbildningsdagar 2022

Svenska Brukshundklubben inbjuder till en gemensam konferens för tjänstehunds utbildningsdagar och organisationskonferensen.

Innehåll

Syfte

Tjänstehunds utbildningsdagar 2022 kommer att genomföras som ett gemensamt arrangemang tillsammans med organisationskonferensen. Konferensen har både gemensamma och parallella programpunkter. Syftet är att vara en arena för dialog och informationsutbyte för hela organisationen. Målet är att vi ska stå enade i våra beslut och det fortsatta arbetet framåt.

Innehåll & handlingar

Ett preliminärt program kommer att publiceras till höger på denna sida. Ett uppdaterat program och deltagarlista kommer skickas ut ett par veckor innan konferensen till alla anmälda deltagare.

Under lördagen genomförs gemensamma programpunkter för alla deltagare samt parallella sessionsblock för distrikt & rasklubbar / patrullhund / räddningshund på eftermiddagen. Söndagen är uppdelad i tre sessionsblock: distrikt & rasklubbar / patrullhund / räddningshund.

Tider

Lördag 5 februari

09.00 Konferensen inleds

Söndag 6 februari

12.30-13.30 Lunch och avslutning

Covidbevis

För deltagande i arrangemanget krävs ett giltigt covidbevis som ska uppvisas på plats. Förbundet tittar på möjligheter att eventuellt sända delar av programmet digitalt.

Förbundet följer utvecklingen av covid noggrant och med anledning av densamma kan konferensens upplägg komma att ändras med kort varsel.

Anmälan

Anmälan görs direkt på hemsidan, längst ned på denna sida. En automatisk bekräftelse på din anmälan skickas omgående till din e-post.

Får du ingen bekräftelse eller vill ändra något i din bokning så kontakta frida.svemer[at]brukshundklubben.se.

Sista anmälningsdag är söndagen den 12 december 2021.

Vi vill uppmärksamma er i distrikten på att ni kostnadsfritt får skicka två representanter, en för patrullhundsverksamheten och en för räddningshundverksamheten.

Hotellet

Arrangemanget äger rum på Radisson Blu Arlandia hotell på Arlanda. För vägbeskrivning följ länken: http://www.radissonblu.se/arlandiahotell-arlanda/laege

Incheckning sker från klockan 15.00 på lördagen. För dig som har bokat hundrum går det bra att checka in redan vid 9.00.

Utcheckning sker senast klockan 10.30 på söndagen. För dig med hund kan utcheckning ske fram till 15.00. Meddela då i anmälan under "övrigt att meddela" att du önskar sen utcheckning. Säg också till om det vid incheckningen på hotellet.

Resor

Brukshundklubbens representanter

Brukshundklubbens representanter bokar sina resor enligt instruktion som skickas med inbjudan till tjänstehundsansvariga och räddningshundsansvariga i distrikten.

Tåg- eller flygbiljetter ska beställas i god tid så att lägsta möjliga pris kan erhållas.

Vid resa med bil kan biljett för parkering fås i receptionen. Utbetalningsunderlag för kilometerersättning ska vara på kansliet senast 10 dagar efter utbildningen. Underlagen skickas via e-post till tjanstehund[at]brukshundklubben.se. Underlag med kvitton måste dock skickas per post till kansliet.

Övriga deltagare

Kostnad för ev. extra deltagares resor bekostas och bokas av respektive distrikt. OBS! Extra deltagares resa får INTE bokas via BCD Travel (förbundets resebyrå). Distrikt hanterar ev. resekostnad för extra deltagare. Extra deltagare måste betala ev. parkeringsavgift direkt till hotellet.

Kostnad

Brukshundklubbens representanter

Centrala medel bekostar resor och uppehälle för en representant för patrullhundsverksamheten samt en representant för räddningshundverksamheten från varje distrikt till utbildningsdagarna. Distrikten får skicka fler representanter men då på egen bekostnad. Distrikten väljer själva vilka representanter de vill skicka kostnadsfritt. För extra representanter faktureras konferensavgiften i efterskott, se pris nedan.

Boende från fredag medges endast för de representanter som har lång resväg. Detta måste även motiveras i anmälningsformuläret. Mer information om Svenska Brukhundklubbens resepolicy finns här.

Övriga deltagare

Samtliga flottiljer, utbildningsgrupper, FHTE, HVSS, Ing2, FMUndSäkC inbjuds att på egen bekostnad sända representanter till utbildningsdagarna, se pris nedan för konferensavgift.

Inköpsordernummer skall anges i anmälan och själva inköpsordern skickas till frida.svemer[at]brukshundklubben.se. Konferensavgiften faktureras i efterskott. OBS! Inköpsordernummer måste ha inkommit senast 5 dagar innan konferensen startar för att bokningen ska gälla. För sen avbokning kommer faktureras fullt pris för.

Konferensavgift

Paket 1a  3 000 kr/person i enkelrum
Deltagande på konferensen lördag-söndag inkl. boende samt middag.

Paket 1b – 2 500 kr/person, del i dubbelrum
Deltagande på konferensen lördag-söndag inkl. boende samt middag.

Paket 2a – 4 000 kr/person i enkelrum
Deltagande på konferensen lördag-söndag inkl. boende från fredag samt middag.

Paket 2b 3 100 kr/person, del i dubbelrum
Deltagande på konferensen lördag-söndag inkl. boende från fredag samt middag.

Paket 3  1 460 kr/person
Deltagande på konferensen dagtid lördag-söndag (ej boende).

Upplysningar och kontakt

Vi frågor eller ändringar av bokningar kontakta Brukshundklubbens kansli, Frida Svemer via telefon 08-505 875 09 eller e-post frida.svemer[at]brukshundklubben.se

Behöver du hjälp på plats så går det också bra att ringa på ovanstående telefonnummer under hela helgen.

Varmt välkommen,

Utskottet för samhällsnytta

Anmälningsformulär

Svenska Brukshundklubben följer dataskyddsförordningen GDPR. Därför vill vi göra dig uppmärksam på att de personuppgifter du lämnar nedan kommer att sparas för vidare dokumentation och kommunikation med din klubb, ditt distrikt och din utbildningsgrupp. Vid kurs- och konferensanmälningar skickas deltagarlista med kontaktuppgifter till alla deltagare.

Kontrollera att du skrivit rätt e-postadress då bekräftelse på din anmälan skickas via e-post.
OBS! Deltagare från utbildningsgrupper etc som representerar FM ska uppge inköpsordernummer från PRIO här ovan. Inköpsordern ska sen skickas till SBK:s kansli senast 5 dagar innan konferensen startar.
Har du ett giltigt covidbevis? Obligatoriskt
Önskas hundrum?
Jag samtycker till att mina uppgifter sparas och hanteras i enlighet med GDPR. Obligatoriskt