Hundar uppradade på Falu BK´s aktivitetsbana

Falu Brukshundklubb

11 apr 202411 apr 2024

Falu BrukshundklubbFalu Brukshundklubb

Med jämna mellanrum anordnas det aktiviteter för dig och din hund.

Aktiviteterna annonseras ut på Falu Brukshundsklubbs Facebook sida där du också anmäler ditt deltagande.

Aktiviteter

Aktiviteterna är inte ett utbildningsforum utan mera ett uppstyrt träningsforum där man samlas, tränar/övar och diskuterar kring ett förutbestämt tema. Tex komma när man ropar, gå i koppel, valpträning, uppletande, specialsök, promenera med andra hundar, rallybanor, kluriga hopp kombinationer, tävlingsträna mm, mm.

Det finns en aktivitetsledare på plats som leder aktiviteten inom SBKs policy, planerar övningar och ordning samt driver diskussioner. Viktigt att veta är att aktivitetsledaren (godkänd av FBK) inte behöver vara instruktör/lärare eller specialutbildad i temat och därför inte har rollen att utbilda. Här dela alla med sig av sina egna erfarenheter och träningsplaner.

Kommande planerade aktiviteter

Listan kan komma att uppdateras. Men håll framförallt koll på Facebook
(Q=årskvartal, Q1= jan-mars, Q2= april-jun, Q3 juli-sept, Q4= okt-dec)

Q2