Klubbstuga Falu Brukshundklubb

Falu Brukshundklubb

04 jun 202404 jun 2024

Falu BrukshundklubbFalu Brukshundklubb

Här nedan presenteras styrelsen för 2024.

Ordförande - Heléne Renström

Bordercollie sitter  soffan tillsammans med sin matte

Heléne och Katt

Heléne Renström, 50+
Medlem i Falu Brukshundklubb sedan 1989 där jag jobbat inom många olika områden,
från tävling, utbildning till lokalstyrelse och distrikt.
Jag älskar verkligen föreningsarbetet och ser så många roliga utmaningar, personlig utveckling och hjärtlig vänskap i att jobba i en klubb som vår.
Jag har f.n. 2 st bordercollie, Katt och Lo som jag tränar och tävlar så ofta jag kan.
Främst är det lydnaden som ligger mig varmast om hjärtat men även brukssöket och specialsök upptar en del av vår tränings- och tävlingstid.
Det jag främst brinner för så som styrelsemedlem i klubben är att hålla klubben levande med skratt, vov, aktiviteter och samvaro på alla nivåer och i alla ”grenar” tillsammans.
Och om jag fick chansen skulle jag vilja rusta vår stuga och planerna runt om till top notch.

Mejl: ordforande@falubk.org

styrelsen@falubk.org

Vice ordförande - Roger Henningsson

Staffordshire bullterrier sitter bredvid sin husse

Roger och Skidoo

Medlem sedan 2018.

Förstahundsägare av en Staffordshire bullterrier som heter Skidoo.

Skidoo och jag kör bruks och specialsök och tränar lite lydnad.

Om jag fick önska så skulle alla vilja vara med och arbeta för Falu Bk och att vi gör roliga saker tillsammans. Tillsammans är det kul att göra saker.

Tel:0707351881

Sekreterare - Gerda Sundström

Kassörsplats - Lena Nordström

Golden Retriver sitter bredvid sin matte

Jag har varit medlem i FBK sedan 1969, suttit i styrelsen i många omgångar och år, mestadels som kassör, nu de senaste åren har jag varit revisor. Är gift med Sonny, som också har varit medlem i 50 år, som varit bl a bruksprovsdomare.

Vi har haft riesenschnauzer, schäfer i 40 år, jämthund, boxer och numera en jämttik Aggie på 5 år och en Goldenhane Izo på 2 år. Har tävlat i alla grupper och klasser i bruks i ett tidigare liv, nu kämpar vi (Izo o jag) på med lydnadsprov, specialsök och kanske en start i bruksprov och rally lydnad. Han är också viltspårchampion med Sonnys hjälp. Jag har i stort sett hela mitt vuxna liv varit medlem i SBK och ser att föreningslivet idag inte fungerar optimalt, tycker därför att alla som kan ska hjälpa till med det den kan, annars så har vi snart ingen klubb kvar. Hoppas att jag kan bidra med något av den erfarenhet som jag har. Hoppas också på att vi kan entusiasmera mer ungdom att engagera sig, det finns så många duktiga ungdomar. Hundarna och Falu Brukshundklubb har gett mig så otroligt mycket och hoppas på att det kan fortsätta så.

Om jag fick önska något så skulle jag vilja att vi fick tillgång till en inomhushall för hundträning.

Kontakt:  styrelsen@falubk.org

Ledamot -Tarja Sék

Vostotjno evropejskaja ovtjarka sitter bredvid sin matte.

Ledamot i styrelsen för första gången och blev medlem i klubben när jag köpte Eazy.

Hon är en 7 årig Vostotjno evropejskaja ovtjarka. Vi tränar lydnad och sök, har även kört rallylydnad och mycket utställning. Vi tycker att Falu brukshundsklubb är en trevlig klubb och trivs bra här.

Ledamot- Thomas Enbäck

Man med schäferhund och dotter

Thomas, Vilya och Ella

Jag har en Schäfer tik på 5 år, Vilya av Midälvaland!
Min stora passion inom hunderiet är Bruks, träning och tävling!
Tränar sök, spår och specialsök med Vilya!
Har varit med i brukshundklubben sedan 1985 och varit aktiv i klubbarbete på lokalklubbs nivå i många år! Har även varit aktiv i olika rasklubbar!
Bor i Grycksbo med fru och dotter! 3 hundar finns i familjen!

Ledamot - Therese Karlborg

Suppleant - Ida Andersson

Hund på prispallen tillsammans med matte och prisrosetter

Ida Andersson med hunden Rock around the clock.

Suppleant - Ninnie Hansson

Rottweiler i skogen

Jag är nygammal medlem i klubben. På 80-talet hade jag lång- och korthårig collie.

Efter ett längre uppehåll har jag nu hittat tillbaka till Falu BK.

Jag har nu en rottweilertik på 3 år, Chiltanas Power Girl, kallas Lizzi.

Vi tränar och tävlar i lydnad och bruks/sök. Har även provat på specialsök.

Kassör - Extern - Kari Haponen

Kontakt: kassor@falubk.org