Shetland Sheepdog

Läs mer om vår styrelse

Marit Erikes - Ordförande

Marit och Australian Shepherd

Jag ramlade in i hundsporten då jag 2018 ”råkade” köpa en Australian Shepherd.

Vi tävlar i Rallylydnad, men tränar på Lydnad, Agility och NoseWork och tanken är att vi även där ska komma ut på tävlingsbanan.

Elisabeth von Knorring - Ordinarie ledamot & vice ordförande

Elisabeth von Knorring och hennes Schnauzer Bexy

Jag heter Elisabeth von Knorring och blev medlem i NBK första gången 1971. Nu är jag tillbaka sedan några år och trivs med att ha ett aktivt hundliv. Tränar och tävlar i utställning, nosework och rallylydnad med min Schnauzer Bexy.

Ingrid Höglund - Sekreterare

Ingrid och sin Welsh springer spaniel

Jag har två Welsh springer spaniel. Bruks, rallylydnad och viltspår är det vi tränar och tävlar. Gemenskapen på klubben är så härligt.

Sören Svensson - Kassör

Sören Svensson med Welsh Corgi Cardigan Pricken

Welsh Corgi Cardigan

Jag är pensionär och har arbetat med redovisning och revision hela mitt yrkesliv.
Min hund Jägarbergs Pricken är Welsh Corgi Cardigan. Vi tränar lydnad, rallylydnad och tävlar i rallylydnad. Jag är även tävlingssekreterare i rallylydnad.

Siv Back - Ledamot

Siv Back och hennes Flatcoated retriever

Foto Inger Gelius

Jag har två Flat coated retriver.Har fastnat för den rasen de senaste fyra hundarna. Jag har varit med på klubben sedan i början på -90 talet. Startade upp hundungdom då, eftersom det inte fanns här och dottern ville ha hund. Utbildade mig till Agillity ledare i den vevan, och nu på senare tid även valp, allmän lydnad och Rallyinstruktör. Jag har nog testat på det mesta inom hund. Lydnad, spår, skydd och sök. Testade Rallylydnad och blev helt frälst. Så sund hundträning, med glädje och trixigheter. En allround träning för hunden. Både lätthet, svårigheter och mycket friskvård. Alla kan vara med, på den nivån man vill. Jag har hand om Rallylydnaden på klubben. Vi har kört mycket drag, både sommar och vinter.Klövjat mycket med hundarna. Viltspår och praktisk jakt kör husse med dem. Jaktprov både med fågel och dummisar kör vi också. Springer ibland på utställningar. När jag inte håller på med hund så håller jag på med ull. Tovar i alla former. Bruksföremål, kläder, sagofigurer och djur. Skriver sagor och tovar figurer till dem.

Maria Rydell - Ledamot

Maria Rydell och hennes Rottweiler

Jag har 2 hundar, en rottweiler & en chihuahua.
Vi älskar alla att vara ute i skog & mark.
Vi är rätt gröna men tränar lydnad, spår, uppletande samt specialsök.

Marie Hjort - Ledamot

Marie Hjort

Jag har i dagsläget 2 bordercollies. Jag tävlar i agility tillsammans med mina hundar och har tävlat aktivt sedan 2015. Jag älskar att träna hund och ägnar större delen av min fritid till just det.

Helen Dragsten - Suppleant

Helen Dragsten

Har tre hundar som jag tränar och tävlar i rallylydnad, ställer också ut den ena hunden. Är också ansvarig för kök/kiosk på klubben.

Sofie Öst - Suppleant

Sofie Öst

Heter Sofie öst och kom in i hundvärlden 2018. Har en Australian kelpie för tillfället och tränar och tävlar lydnad och bruks där vi satsar så långt vi kan.

Eva Pers - Suppleant

Eva och Fred

Jag blev medlem i  SBK första gången i början av 70-talet. Sedan några år tillbaka blev jag medlem i NBK. Ny suppleant. Har alltid haft hund, olika raser. Just nu finns två kelpies och en perro sin pelo del peru hemma. Jag älskar att träna och ha kul med min hund, och att träna med alla härliga människor på klubben. Tävlar lydnad och bruks.