Medlemmar vid stugan

Visby Brukshundklubb

14 apr 202414 apr 2024

Visby BrukshundklubbVisby Brukshundklubb

Varje torsdag kl 18:30 under höst och vår - VÄLKOMNA!

Säsongen är igång!

11:e april startade vi upp vårens öppna hus.

Preliminärt kör vi fram till och med den 13:e juni innan vi tar lite sommarledigt.

Öppen träning och öppet hus på torsdagar från 18.30

Även om man alltid är välkommen att träna hos oss, så brukar vi pusha lite extra för våra torsdagskvällar!

Klubben har då som tradition att erbjuda öppen träning/öppet hus för alla medlemmar i Visby brukshundklubb. Detta innebär att det brukar finnas någon ansvarig på plats som ser till att klubbstugan är öppen och kaffebryggaren är igång.

Förutom att låsa upp och starta kaffebryggaren finns kvällens värd för öppet hus tillgänglig för frågor och funderingar och hjälpa till efter förmåga, men förväntas inte "hålla kurs". Våra värdar har olika bakgrund, det kan vara en av våra instruktörer, men också någon ur styrelsen eller en engagerad medlem.

Ibland är det särskilda teman för kvällen, det utannonseras ofta via vår fb-grupp.

Detta är en kväll som bli vad man gör den till, ett tillfälle att träffa likasinnade och träna hund tillsammans.

(För att alla som vill träna ska få plats undviker vi i möjligaste mån andra evenemang på torsdags-kvällar.)

Öppet hus kan ha uppehåll under vinter och del av sommar - så håll koll i vår aktivitetskalender!