Gotlands Hundungdom del av logga

Visby Brukshundklubb

05 okt 202305 okt 2023

Visby BrukshundklubbVisby Brukshundklubb

Att gå med i Sveriges Hundungdom är ett mycket förmånligt medlemskap för ungdomar mellan 7-25 år med hundintresse.

Gotlands Hundungdom

Gotlands Hundungdom (GHU) är en klubb helt fristående från Visby BK, men där vi har ett tydligt samarbetsavtal och representant från GHU sitter även med i Visby BK´s styrelse och fungerar som kontaktperson mellan klubbarna.

Gotlands Hundungdom tillhör Sveriges Hundungdom där medlemmar under 25 års ålder erhåller ett "trippelmedlemskap":

• ett i din valda hundungdomsklubb

• ett i din valda ras-, special- eller verksamhetsklubb

• ett "på köpet" i den länsklubb där du bor

Som "ras-, special- eller verksamhetsklubb" kan man välja t ex Visby BK.

Sveriges Hundungdom vänder sig framför allt till dig som är mellan 6 och 25 år. De arbetar för att ge unga hundintresserade möjlighet att utbilda sig, att få tävla med sin hund, att träffa andra i samma ålder och att få ha kul tillsammans med sin hund.

Vill du veta mer?

Vår kontaktperson svarar gärna på dina frågor och funderingar:

Robyn Åhlin robynahlin [a] hotmail.com