Boxer Inkallning Med Apport

Visby Brukshundklubb

05 okt 202305 okt 2023

Visby BrukshundklubbVisby Brukshundklubb

Hundägarutbildningssektorn i Visby BK samordnar vidareutveckling för klubbens instruktörer och samordnar kurser framför allt inom grundläggande valp- och allmänlydnad, tävlingslydnad och bruks, samt även i viss mån för inriktningar som saknar egen sektor (såsom t ex NoseWork)

Hundägarutbildningssektorn (HUS)

Kurser för hundägare och deras hundar är en av SBK´s kärnverksamheter.

Oavsett vem du är eller vad du har för hund vill Visby BK ge dig möjligheten att utbilda dig själv och din hund. Det är "målbilden" för utbildningssektorn (kallas även HUS som står för Hundägarutbildningssektorn).

Till oss kan du vända dig om du har funderingar kring hundägandet, valp- eller ungdomstiden, våra olika kurser eller vad som än kan dyka upp. Ingen fråga är dum!

Visby BK har fantastiska sektorer inom flera olika områden (se övriga flikar), som också ordnar kurser, så HUS fokuserar därför på:

• Valpkurser

• Allmänlydnadskurser

• Tävlingsförberedande kurser

• Bruksgrenar

• Tävlingslydnad

• Nose work

• Föreläsningar om hund/hundträning etc.

En annan del av HUS arbete är att vara klubbens länk till vårt studieförbund Studiefrämjandet.

I sektorns ansvar ingår även att samordna och stötta klubbens ALLA instruktörer, oavsett sektortillhörighet. Här ingår även ansvaret för de avtalsinstruktörer som klubben anlitar, oavsett kursinnehåll.

Vill du bli instruktör?

Vill du lära dig mer om vad det innebär att bli instruktör? Ta kontakt med sektorns ansvariga via utbildning.visbybk [a] gmail.com .

Det finns möjlighet att få bli "hjälpinstruktör" och gå bredvid en av våra färdiga instruktörer under kurs, och finns tillräckligt intresse kan vi också erbjuda instruktörsutbildning på sikt i samarbete med SBK´s Gotlandsdistrikt.

Kanske är du redan instruktör och hitflyttad!?
Då är du förstås hjärtligt välkommen till vårt gäng - vi blir gärna fler! Hör av dig!!!

Vill du veta mer?

Vår sektoransvarig svarar gärna på dina frågor och funderingar:

Linda Borg utbildning.visbybk [a] gmail.com