Visby BK klubbstuga framifrån

Stugsektorn

Visby Brukshundklubb

Stugsektorn

Vad vore Visby BK utan sin klubbstuga och fina planer!?
Detta är ju verkligen hjärtat i vår verksamhet!

Stugsektorn gör en stor insats med att underhålla och förnya i stugan, samt med att hålla våra träningsplaner i skick.

Städdagar

För att för mycket arbete inte ska falla på enskilda medlemmar i sektorn så behöver alla medlemmar hjälpas åt på olika sätt.

Dels genom allmänt sunt förnuft när vi vistas på vår anläggning förstås; Lämna den som du själv vill ha den!

Men vi brukar också kalla till städdagar, såväl vår som höst, där vi bjuder in alla medlemmar till en gemensam insats kring stuga och planer. Det brukar bli en trevlig samvaro som avslutas med något gott att äta!

För klubbstugan finns också en städlista med veckoansvar invändigt. Denna lista bemannas av dem som har tillgång till stugan med egen nyckel.

Vill du veta mer?

Vår sektoransvarig svarar gärna på dina frågor och funderingar:

Åke Pettersson tnt [a] telia.com