Tre hundar liggandes i fjällbjörksris. Höst.
SBK Åre

SBK Mellannorrlands Distrikt

Åre Brukshundklubb

28 maj 202428 maj 2024

Åre BrukshundklubbÅre Brukshundklubb

Öppenträning

Klubben har öppenträning onsdagar kl 18.00 - 20.00.

Söker du inspiration? Tema för kvällen börjar 18.30.

29/5 Inlärning av skall- och rullemarkering för personsök. Lena Eriksson och Camilla Kjellström.
5/6 Platsliggning/passivitet. Lena Eriksson.
12/6 Tips och råd inför tävling. Anna-Karin Johansson.
19/6 Kort information om rallylydnad. Möjlighet att prova bana. Inga-Maj Heberg Bohman.

Observera att skotträning förekommer på klubben onsdagar mellan 17.30-18.00 innan öppenträningen börjar.

Skotträning

Hej alla som bor på Cuba-området i Järpen!
Vill härmed informera att vi kommer ha skotträning för våra hundar på brukshundklubben på Cuba.
Det innebär att vi kommer att skjuta några skott för att träna våra hundar. Vi har i samråd med polisen beslutat att detta kommer att ske följande tider (dock ej varje vecka):
Onsdagar mellan kl. 17:30-18:00
Söndagar mellan kl. 17:30-18:00
Även vid brukstävlingar kommer det att skjutas.
Under 2024 har vi en tävling 8 juni och då kommer skott att förekomma efter kl. 12:00

Vänligen Åre Brukshundklubb

Brodyr på västar och jackor!

Ni vet väl om att klubben står för brodyr på väst/jacka oavsett om du köper på egen hand eller om du väntar in en gruppbeställning från klubben? Är du intresserad hör då av dig till Anna-Karin 0730-240 356 för mer info.