Vy från appellplan, Hundholmen

Ordförande

Catharina Bolmer, ordförande.

Catharina Bolmér

Vad har du för hund? Alaskan Husky som heter Flasbjörker Freja, kallas för Freja. Hon har hunnit bli 3 år. Henne pappa kommer från Peakpoint i Sälen och mamma från Östergötland.

Vilka aktiviteter ägnar du och din hund er åt? Vi älskar att vara ute i skogen. Vandrar och gärna springer tillsammans. På vintern skatar jag på skidor efter Freja.

När är ni som gladast tillsammans? När Freja springer lös och vi busar tillsammans. Hon älskar också att busa med andra hundar och spelar gärna fotboll.

Ordförande
Catharina Bolmér

Vice ordförande

Mona Röst, ledamot.

Mona Röst

Vad har du för hund? Jag har två Golden retreiver av jakttyp. Cara som är 9 år och Scilla som har fyllt 3 år.

Vilka aktiviteter ägnar du och din hund er åt? Vi sysslar mest med apportering.

När är ni som gladast tillsammans? Vi är som gladast när vi tränar och utvecklas tillsammans i apporteringen.

Vice ordförande
Mona Röst

Sekreterare

Caroline Näsvall, sekreterare.

Caroline Näsvall

Vad har du för hund? Jag har två leonbergertikar som heter Steira och Mira.

Vilka aktiviteter ägnar du och din hund er åt? Steira lever det glada pensionärslivet men hänger med på det mesta ändå. Mira är ett riktigt energiknippe som tränar och tävlar i Nose Work och viltspår. Att simma när vädret tillåter är en favorit för båda två.

När är ni som gladast tillsammans? Hela familjen älskar att njuta av lugnet i vår säter (fäbodvall) vid Mittåkläppen. Där varvar vi lek och mys med promenader i skog och fjäll.

Sekreterare
Caroline Näsvall
HUS-ansvarig

Kassör

Agneta Kojan Wedin, kassör.

Namn Agneta Kojan Wedin

Kassör
Agneta Kojan Wedin
Medlemsansvarig

Ledamöter

Gunilla Moen, suppleant.

Gunilla Moen

Vad har du för hund? Jag har min bästa kompis Selga, en blandras född 2017. Hennes mamma är en blandning av Golden, Labrador och Flatcoated retriever och hennes pappa är en stilig, renrasig vorsteh.

Vilka aktiviteter ägnar du och din hund er åt? Då Selga är min första hund visste jag egentligen inte riktigt vad vi skulle kunna göra tillsammans. Det landade i Nose Work efter att min "styrelsekollega" Anna talat sig varm om det. Så jag tog mod till mig och anmälde oss till en nybörjarkurs i VHBK's regi. Det ångrar jag inte. Nosjobb är superkul tycker både jag och Selga! I år har vi nyss avslutat en kurs i Rallylydnad och det var också roligt. Framtiden får utvisa hur bra vi lyckas med den grenen. :)

När är ni som gladast tillsammans? Allra gladast är vi när vi får tid till att vandra runt i skog och mark eller hänga med hundkompisarna och deras människor.

Gunilla Moen

Jolin Staffansson

Vad har du för hund? Jag har tre st hundar. Två labbeblandisar, Hera och Dionysos ”Dio”, och en Staffordshire bullterrier, Pansargrisen Fascinating Frankie ”Rut”.

Vilka aktiviteter ägnar du och din hund er åt? Hera är min första egna hund och vi har tävlat i rallylydnad innan hon gick i pension förra året. Så nu har stafettpinnen gått över till lilla Rut. Dio vill helst ligga i soffan och gosa så nära som möjligt, han är ett riktigt kärleksknippe!

När är ni som gladast tillsammans? Vi är som gladast när vi får vara ute på fjället eller på appellplanen.

Ledamot
Jolin Staffansson

Anna Pettersson, ledamot.

Anna Pettersson

Ledamot
Anna Pettersson

Suppleanter

Lena Låftman, suppleant.

Lena Låftman

Vad har du för hund? En brun Labrador som heter Nora.

Vilka aktiviteter ägnar du och din hund er åt? Rallylydnad, agility, nosarbete, apportering, vandring och drag/skidåkning.

När är ni som gladast tillsammans? I skidspåret med nypistad manchester, vårsol och en ivrig Nora med spring i benen. Men också en stunds träning på vår fina klubb, ett dopp i sjön för Nora, fika till matte och bara mysa och njuta av utsikten.

Lena Låftman

Eva Eriksson, suppleant.

Eva Eriksson

Vad har du för hund? Jag har en Irish SoftCoated Wheatenterrier. En tik som är 6 år. Min tredje i den rasen.

Vilka aktiviteter ägnar du och din hund er åt? Vi tränar och tävlar i Rallylydnad. Vi tränar även lydnad, Nosework och har börjat lite smått med specialsök. Även spår.

När är ni som gladast tillsammans? Peg gillar oftast att träna och då är vi glada båda två. Det bästa för Peg är nog när hon får springa runt leka med andra hundar eller när hon träffar katten Tusse. Att se hennes glädje då gör mig lycklig.

Eva Eriksson

Revisorer