Lydnad Pixabay 4444589_340

Kopparbergs Brukshundklubb

29 feb 202429 feb 2024

Kopparbergs BrukshundklubbKopparbergs Brukshundklubb

Kopparbergs Brukshundklubb och Ställdalens Aik delar på utrymmet på Bergslagsvallen i Ställdalen och vi visar varandra hänsyn. Det finns stora planer så alla får plats.

Öppen träning

Hundar som ligger i grupp

Platsliggning i tät grupp

På tisdagar under snöfri tid på året är det öppen träning på klubben klockan 18:00. Vi hjälper varandra utifrån den nivå och gren man vill träna. Det förekommer också skotträning.
Fika finns alltid att tillgå.
Alla är välkomna oavsett nivå och så klart även om du kommer från en annan klubb!

Klubbområdet

Den stora appellplanen
Delas med Saik. Kurser och aktiviteter av de klubbarna har förtur av planen.

Den mindre planen
Den mindre planen ligger nedanför appellplanen och är på vintern en ishockeyrink. Här finns det även belysning för träning på hösten.

Klubbstugan
Klubbstugan delas med Saik och hundar får inte vistas i stugan.

Förråd
Klubbens förråd ligger till vänster om appellplanen och i det utrymmet längst in finns det  träningsredskap som medlemmar kan använda.

Parkering
Parkering sker inne på området bredvid utegymmet om det finns plats och grinden är öppen eller utanför på parkeringen. Det finns en stor grusplan bredvid den yttre parkeringen som kan användas som parkering eller som träningsyta.

Elljuspår
Detta delas med allmänheten och självklart plockar vi upp efter våra hundar. (Detta gäller såklart på hela området)

Trivselregler

Du är alltid välkommen att träna på Kopparbergs Brukshundklubb men respektera om någon annan aktivitetet pågår.

Då flera av klubbens medlemmar tränar och tävlar inom bruksgrenarna så förekommer det skotträning på klubben. På måndagar och onsdagar försöker vi hålla träningarna fria från skott.

Du får använda materialet som finns framme men kom ihåg att ställa tillbaka sakerna på sin plats.

När våren kommer igång arrangeras mer organiserade träningskvällar och då är även köket öppet.

För att öka på klubbkänslan så vill vi efterfråga intresset av att kunna köpa kläder med klubbens logga på. Här nedan kan du lämna din intresseanmälan.