Klubbstuga

Vadstena BrukshundklubbVadstena Brukshundklubb

Träningskvällar

medlem

Alla tisdagskvällar året om är det gemensam öppen träning för klubbens alla medlemmar.

Från ca 17.00 är du välkommen att träna och umgås.

Du tränar på det du själv vill och materialboden är upplåst, rallyskyltar finns att låna och under sommarhalvåret finns även agilityparken till förfogande!

Det finns alltid instruktörer på plats om du önskar hjälp och träningstips, och alla hjälper varandra!

Efter ditt träningspass finns det smarrigt fika att avnjuta!

Till dessa träningskvällar är ALLA medlemmar välkomna, Vadstena bk har alltid haft ett rykte om sig om trevligt bemötande och gemenskap.

Detta vill vi ska leva vidare och att alla ska känna sig välkomna!

VI alla tar därför ansvar för hur vi bemöter varandra och respektera varandra och våra hundar för att skapa de bästa förutsättningarna för oss alla under dessa kvällar!

Fr.om hösten -22 har vi även ett samarbete med Motala bk där vi låter båda klubbarnas medlemmar träna på varandras medlemskvällar, udda veckor i Motala och jämna veckor i Vadstena.

Samarbetets syfte är för att stärka hundägares möjlighet till god träningsutveckling, att alla våra medlemmar ska få möjlighet till att träna på olika platser, och även möjlighet till att träffa nya träningskamrater.