En Sheltie som sitter med framtassarna upp i luften och försöker nå förarens hand som är ovanför hunden, Fotograf Viktoria Berg
SBK Övre Norrland logotyp

Svenska Brukshundklubben

Utbildningar, föreläsningar och event

SBK Övre Norrlands distrikt

07 dec 202207 dec 2022

SBK Övre Norrlands DistriktSBK Övre Norrlands Distrikt

Utbildningar, föreläsningar och event som distriktet samordnar

Aktuella utbildningar

Följande utbildningar finns och tar mellan 1-2 timmar styck beroende på diskussioner:

Grunder i styrelsearbete

(1-2 tim)

Vad gör de olika rollerna i en styrelse? Vart hittar man stadgar/policys? Hur kan man sköta möten? Utgår från en grund och anpassas efter er klubbs behov och diskussioner.

Skriva motioner

(1 tim)

Vad är en motion och varför är de viktiga i en demokratisk organisation?

Nya valordningen

(1 tim)

Vad innebär den nya valordningen? Hur skiljer den sig från tidigare?

Skriva årshandlingar

(1-2 tim)

Vilka handlingar måste vara med inför årsmötet? Varför är de viktiga?

Konflikthantering – grund

(2-3 tim)

Sker tillsammans med specialutbildade föreningscoacher inom SBK och ger en grund i konflikthantering. Denna sker på distans så kontakta:

Kirsten Silow Örnberg E-post 070-8962424 Vellinge

Motivera ideella

45 min inspelning.

Länk skickas på förfrågan.

Alla styrelser har fått ett exemplar av boken. Ett mail har gått ut med länk till alla klubbar. Har ni inte länken eller fått boken kontakta styrelsen.

Kontakta styrelsen för bokning av utbildning!

Finns det en utbildning som er klubb skulle vilja ha som är utöver listan? Kontakta styrelsen så ska vi försöka hjälpa er!

Kontakta styrelsen

Distriktsstyrelsen