Hund som hoppar

Tollarps Brukshundklubb

24 aug 202324 aug 2023

Tollarps BrukshundklubbTollarps Brukshundklubb

Agilitygruppen ansvarar för träning och tävling i agility.

Agility

I vår grupp tränar vi agility, hinderbana för hundar. Även förarna får gott om motion när de ska leda sina hundar genom alla hopp, tunnlar, slalompinnar och balansövningar.

Agility är en spännande och fartfylld sport där du jobbar med din hund lös. Sporten passar de flesta såväl unga som gamla och de flesta raser. Se bara till så din hund är frisk och inte har några höft- eller ryggproblem innan du börjar träna.

Vårt mål är att bedriva kursverksamhet och att uppmana och stötta till tävling för de som har det önskemålet.
Vi arrangerar tävlingar och bjuder in externa instruktörer för träningsdagar när intresse finns.
Varje år arrangeras även Klubbmästerskap tillsammans med övriga grenar som finns representerade på klubben.

Vårt kursutbud är olika beroende på vilka behov som finns, vi håller både traditionella kurser med regelbundna träffar och intensivkurser över en hel.

Klicka här för att läsa mer om klubbens kursutbud.

Kontakt Agility:  agility@tollarpsbk.se

Agilitygruppen