Hund och förare i rallybana
Logga Tollarps BK

SBK Skånes Distrikt

Tollarps Brukshundklubb

11 dec 202311 dec 2023

Tollarps BrukshundklubbTollarps Brukshundklubb

Gruppen ansvarar för klubbens rallylydnadsverksamhet.

Rallylydnad

Rallylydnad är en populär gren inom hundsporten där alla kan vara med. Rallylydnad bygger på glädje och samarbete mellan förare och hund, man utför olika moment längs en slinga där en skylt visar vad du ska göra. Det finns många moment uppdelade i 4 olika klasser där svårighetsgraden ökar för varje klass.

Det är Anna Rönström, Malin Tillgren och Malin Fräki som ingår i gruppen för rallylydnaden på klubben. Vårt mål är att bedriva kursverksamhet och att uppmana och stötta till tävling för de som har det önskemålet. Vi arrangerar föreläsningar och bjuder in externa instruktörer för träningsdagar när intresse finns. Varje år arrangeras även Klubbmästerskap tillsammans med övriga grenar som finns representerade på klubben.

Vårt kursutbud är olika beroende på vilka behov som finns, vi håller både traditionella kurser med regelbundna träffar och intensivkurser över en helg.
Klicka här för att läsa mer om klubbens kursutbud.

För er som tävlar för Tollarps BK finns en tävlingsbarometer, där vi varje år utser årets ekipage.

Rallylydnadsgruppen

Gruppansvarig