Styrelse 2024 (på bilden saknas sekreterare Marie Bergström och suppleant Jimmy Winge
Logga Trelleborgs BK

SBK Skånes Distrikt

Styrelse

Trelleborgs Brukshundklubb

08 mar 202408 mar 2024

Trelleborgs BrukshundklubbTrelleborgs Brukshundklubb

Trelleborgs Brukshundklubbs styrelse väljs vid klubbens årsmöte.

Ordförande: Birthe Wallin

Ordförande i Trelleborgs Brukshundklubb Birthe Wallin

Ordförande Birthe Wallin

Jag heter Birthe Wallin, Anderslövsbo sedan många år..
Har varit medlem från och till i Brukshundklubben sedan mitten av 70-talet och på senare år har jag utbildat mig till instruktör

Hundar och hundsport ligger mig varmt om hjärtat och har sysslat en hel del med bruks,-och jaktträning.
Nu är det specialsök, N.W, viltspår som  gäller.
Styrelsearbete är ett annat intresse som följt mig genom åren.
Mitt mål som ordförande är att bidra till att klubbens medlemsantal ökar för att det finns omfattande kursverksamhet, tävlingar och trivsel.

Vice Ordförande Annette Lundfall

Bild på klubbens kassör Annette Lundfall

Vice Ordförande Annette Lundfall

Sekreterare Marie Bergström

Marie Bergström med sina hundar

Ledamot Marie Bergström

Hej, Marie heter jag och har varit medlem i klubben sedan 1998.  Jag har varit aktiv i klubben sedan 2003 och är utbildad valp och allmänlydnadsinstruktör. Jag har tränat och tävlat lite smått i lydnad, bruksspår, rallylydnad och nu på senare tid i nosework. Jag brinner för nosarbete med mina hundar som är av rasen bordercollie och som heter Disco och Scot, men vi har även tränat och tränar lite fortfarande i agility på blåbärsnivå. Jag har genom åren haft en del olika styrelsepositioner här i TBK och är nu nyvald sekreterare.

Kassör

Kassör Anette Engkvist

Ledamot Lisa Lindqvist

Lisa Lindqvist med hund

Ledamot Lisa Lindqvist

Hej! Jag heter Lisa Lindqvist, är 67 år. Jag köpte min första egna hund när jag var 20 år, en Svensk Lapphund ett år senare blev det en Stor Pudel. Sedan dess har jag alltid haft minst 2 hundar. Därefter har det varit Briarder och nu senast en Shapendoes som är 1 år.

Jag har tränat bruksspår, lydnad, rally och Nw förutom långa vandringar i fjäll o skog, mina hundar har varit vana vid att bo i tält o vindskydd😅

Ledamot Emma Ponton

Emma Ponton ledamot i vår styrelse

Jag är 28 år och har min första hund Busan, en Posavski Gonic tik på 6 år nu. Har tävlat lite agility och lite rally, även viltspår och jakt. Testat på nästan alla hund kurser men är nu med i agility kommitten och rally kommitten men hjälper till där det behövs.
Till vardags är jag teamleader på lagert Flint Group i Trelleborg som gör etikett färg bland annat. :)

Ledamot Lotta Mårtensson

Lotta Mårtensson med hundar

Lotta Mårtensson

Har varit medlem i Trelleborgs brukshundsklubb sedan 1999.

Skaffade min första hund -98 och gick min första kurs hösten -99 och har varit aktiv i TBK sedan dess.

Jag är utbildad valp -och allmänlydnadsinstruktör.

Mitt största intresse är agility och vallning. Jag tävlar och tränar mina hundar i agility, lydnad rallylydnad och nosework. Jag berikar även mina hundar med spår och sök i alla de former samt långa härliga promenader i ur och skur. Med andra ord, jag lever och andas hund!

TBK står mig varmt om hjärtat och jag är glad att var en del av vår gemenskap. Mitt mål är att tillsammans med andra hundintresserade driva klubben vidare och får se vår verksamhet blomstra, att vi har kul tillsammans med våra hundar samt att öka antalet aktiva medlemmar!

Suppleant Jimmy Winge

En gift, 34-årig kille.
Bor i Anderslöv med våra två hundar och två katter.
Just nu utbildar jag mig till byggnadsplåtslagare.
Aktiv och tränar agility med våran nya familjemedlem Ozzy
som är en Shetlands Sheepdog.
Tidigare varit aktiv tränat och tävlat med våran pensionerade
hund Diesel i 5-6 års tid.

Suppleant Carola Grauers