Samling av pokaler

Trelleborgs BrukshundklubbTrelleborgs Brukshundklubb

Nya kriterier för Barometern 2022, pristagare 2022 samt 2023

Kriterier för utmärkelser

Visa alla att Trelleborgs Brukshundklubbs medlemmar är ute på tävlingsbanorna. Vissa av oss behöver lite extra uppmuntran för att våga tävla och andra behöver ”morötter” för att tävla.

Dela med dig av dina resultat så att vi kan ta del av dina framgångar och bli peppade att tävla.
Klubben kommer uppdatera samtliga tävlingsbarometrar 2ggr/år och priserna delas ut på årsmötet kommande år.
Skicka in dina resultat under maj, september och senast den 2 januari till: lottapotta6@hotmail.com

Årets (allround)hund

Ekipage som tävlar i minst tre grenar och lyckats prestera med godkända resultat/uppflyttningspoäng i alla grenar. Lika ekipage delas efter poäng och/eller placering.

Årets nykomling

Tilldelas de ekipage som lyckats bäst på sin första officiella tävling- minst godkänt resultat krävs. Delas ut i alla grenar, även Hoopers.

Barometervinnare

Blir den hund som samlat ihop flest poäng under året. Olika antal starter och poängsystem i de olika grenarna. För att bli barometervinnare måste ekipaget har minst tre godkända resultat i grenen. (Delas ut i alla officiella grenar)

Bästa ekipage

Tilldelas de ekipage som har samlat mest poäng i sin klass. Samma ekipage kan tilldelas priset i flera klasser och grenar. Totalpoängen avgör. Delas ut i alla grenar även Hoopers. Minst 2 resultat i klassen krävs för att pris ska delas ut.

Årets Blåbär

Nybörjarhundar som deltar i inofficiella klasser i agility gäller blåbärsklasser, med bäst sammanlagda resultat. (får ej ha tagit pinne/godkänt resultat i officiell klass för att tillgodoräkna
sig poäng i blåbärsklasserna/de inofficiella klasserna.) Gäller endast Agility.

Bästa veteran

Hunden ska ha uppnått en ålder på 10 år under tävlingsåret. Tre godkända resultat krävs för att priset ska delas ut. Resultaten kan vara i olika grenar. Totalpoängen avgör om det finns flera
tävlande veteraner.

SM-tallrik

Tilldelas de ekipage som kvalificerat sig samt deltagit på SM. Priset delas ut året efter man deltagit på SM.

Championat

De som tagit championat under tävlingsåret uppmärksammas med pris på årsmötet.

Alstad Brunns ”vandringspris”

Följer Barometervinnaren i lydnad.

Barometern med pristagare 2023

Pristagare Barometern 2022