boxer spårar på fält

Falbygdens Brukshundklubb

09 maj 202409 maj 2024

Falbygdens BrukshundklubbFalbygdens Brukshundklubb

Utbildningskomittén har till uppgift att vidareutveckla klubbens instruktörer och samordna kurser för våra medlemmar. Våra instruktörer arbetar idiellt.

Utbildningskommittén

Utbildningskommittén har till uppgift att  samordnar kurser för våra medlemmar framförallt inom grundläggande valp och allmänlydnad.

Oavsett vem du är och vad du har för hund vill Falbygdens BHK ge er möjligheten till utbildning.

Utbildningskommittén ansvarar även för utbildning av tävlingsledare och deras fortbildning.

Kommittén har även som ansvar att samordna, stötta och vidareutveckla klubbens instruktörer

Vill du bli instruktör?

Är du nyfiken och vill veta mer om vad det innebär att vara instrukör? Läs mer på Svenska Brukshundklubbens hemsida för att se vad det krävs för att vara instruktör hos oss.

Det finns möjlighet att bli "hjälpinstruktör" och gå bredvid en av våra färdiga instruktörer under en kurs. Finns det tillräckligt intresse kan vi på sikt erbjuda instruktörsutbildning i samarbete med SBK.

Vi blir gärna fler så tveka inte att höra av dig om du är nyfiken!

Sammankallande

Styrelsen