Hundpromenad i skogen

Mullsjö Brukshundklubb

07 mar 202407 mar 2024

Mullsjö BrukshundklubbMullsjö Brukshundklubb

Varje måndagskväll träffas ett glatt hundgäng tillsammans med Ninnie och Pebbles för att gå en gemensam koppelpromenad i en lugn takt ca 1 timme. Efteråt fikar vi i klubbstugan för den som vill hänga med oss lite längre och bara vill ha lite gott sällskap bland både två- och fyrbenta vänner.

Denna aktivitet är ingen kurs utan det är ett fint tillfälle för både förare och hundar att umgås med andra ekipage och ha trevligt. Du som hundägare ser till att ta ditt ansvar för din hund. Vi hjälper varandra om det är något särskilt din hund behöver öva på för att kunna vistas och umgås med andra hundar. Enkla övningar som hundmöten eller mindre aktiveringar är också lämpliga att träna på under promenaden. Vi rör oss i närområdet kring MSOK-stugan och dess spår.

Information

Promenaden är öppen för alla – både medlemmar/icke medlemmar och stora/små hundar.

När det är ljusare tider så möts vi uppe vid klubbstugan klockan18:00

Under den mörka årstiden utgår vi i från parkeringen vid Landhs konditori klockan 18:00. Därefter tar vi en promenad på ca 5 km på belysta och halkfria gångvägar runt fina Mullsjön. Utrustar dig och din/dina hundar med reflexer/lampor, varma kläder, rygga med fika
Varmt välkomna!