Tre hundar i skogen

Mullsjö Brukshundklubb

20 mar 202420 mar 2024

Mullsjö BrukshundklubbMullsjö Brukshundklubb

Här kan du läsa om oss som sitter i styrelsen 2024, vi är ett blandat och härligt gäng som alla brinner för hundar och allt runtomkring. Vi har ett gemensamt intresse för att få klubben att växa och erbjuda ett brett utbud av aktiviteter, kurser och annat skoj. Har du några tips eller önskningar får du gärna prata med någon av oss.

Bild på styrelsen

Bildtext: Från Vänster: Veronica, Ninnie, Carin, Charlott, Börje & Karin

Ordförande

Ninnie Nisser: Bor i Bjurbäck utanför Mullsjö tillsammans med min man och två flatcoated retrievrar. En brun tik på drygt åtta år som heter Pebbles och en svart hane på drygt 9 veckor som heter Buster. Vi har haft flattar sedan 1983 och känner att rasen passar vår livsstil utmärkt. Glada och positiva hundar som fungerar i alla miljöer och sammanhang. Hundarna skall kunna hänga med oss och vi med dem i det dagliga livet och vi skall ha roligt tillsammans.  Vi tillbringar en hel del tid ute i naturen genom promenader och löpturer. Varje måndag kl 18:00 leder Pebbles och jag klubbens uppskattade HUNDPROMENADER där alla som vill är välkomna!

Främsta hundminnen genom åren: TEXAS blev VÄRLDSVINNARE i Dortmund 1983 (UTSTÄLLNING) TEXAS deltog på Cruft´s 2005 PEBBLES födde fram 9 underbara valpar hemma hos oss 2019.

Vice ordförande

Angelika Blom: Jag är en av de nya styrelsemedlemmarna som blivit invald i årets styrelse. Har alltid haft ett stort hundintresse, är uppvuxen med hund och har nu äntligen skaffat mig en egen. Han heter Blues och är en 3-årig storpudel som älskar att använda hjärnan och springa ut sin energi. Tillsammans har vi gått flera kurser på Mullsjö BK, där vi tillslut hamnade i agility vilket han älskar. Vi är nu inne på vår tredje kurs och jobbar mot att testa på någon tävling framöver. Jag tar mig ann vice ordförande rollen med stor nyfikenhet och ett öppet sinne. Hoppas vi syns på klubben.

Sekreterare

Börje Rosell: Jag har varit medlem i klubben i 5år. Kom med i styrelsen 2021 och är nu klubbens sekreterare och är styrelsens kontakt med stugsektorn. Jag och min fru har två Whippets, Enzi 4år och Myra 1.5år. Vi har med våra hundar gått kurser i Agility och Nose Works. Deltar så ofta vi kan i måndags promenaderna. Enzi och Myra gillar att springa fort. Därför åker vi ganska ofta till en hundkapplöpningsbana där hundarna får utlopp för sin energi och lust att jaga låtsasharen.

Kassör

Jerry Axelsson: En rätt så ny person inom det här med hund. Har haft 2st schäfrar där den första gick bort för tidigt. Min nuvarande schäfer är vid skrivandets stund ca 13 månader och heter Dikko. Vi tränar spår, lydnad och skydd (IGP). Med duktiga och rutinerade personer omkring mig, så lär jag mig något nytt vid varje träningstillfälle vilket är väldigt stimulerande. Hundträningen är lite som meditation för mig, då ALLT mitt fokus hamnar på hunden. Vi ska ut och göra prov redan i vår.

Ledamot

Charlott Lundberg: Hundägare sedan drygt 20 år tillbaka -alltså nästan rookie inom ämnet, däremot har jag och mina hundar alltid tyckt vi gör saker väldigt bra och kan mycket tillsammans!
Min grundtanke med hundträning är att vi ska ha kul tillsammans som ekipage och hunden ska ha känslan av att vi leker när vi är på tävlingssammanhang -det är jag som förare som ser till att vi lyckas genom trygghet,samarbete och en uns av bestämmande.
I familjen har det funnits en rottweiler/vorstehr-blandning och fler Clumber Spaniel sedan innan och just nu förgyller en schäfer och en jaktcocker hemmet. Vi tränar allt från lydnad, IGP, fågeljakt till lite specialsök.
Vi ses!
/Charlott med schäfer Cobra och jaktcocker Uno

Veronica Frohlund: Jag har varit medlem sedan 1994 då jag skaffade min första hund. En boxer. Föll pladask för rasen med dess glada, roliga påhitt & självständiga attityd. Vill du ha samarbete med en boxer, ja då får man kämpa lite, men väl värt besväret. Har tävlat i lydnad, bruks spår och de sista åren i IGP. Idag har jag en sprallig liten Jalla som ger mig skratt flera gånger varje dag. Är utbildad instruktör inom SBK.

Carol-Ann Soames: Varenda en i min familj och vänskapskrets har haft hund, allt från blandras, Lurcher, Tax, Dobermann, och Schäfer. Själv har jag haft Staffordshire Bull terrier, Cairn terrier och nu en Kromfohrländer, alla som valp. Den svåraste är Mr Darcy, min Kromis. Det är därför jag drog mig till Mullsjö Brukshundklubben och fått ordning och reda på oss. Nu är vi ett svetsat team, i vått och torrt.

Ledamot suppleant

Jossefine Hinas: Bor på landet med min sambo, vår 2åriga son, massa höns och vår galna australian shepherd Sune på 1,5år! Har alltid funnits en hund i familjen men aldrig vågat provat något utanför den traditionella familjehunden, så Sune är min "prova på - hund"! Vi vågade oss upp till Stockholm förra året och sprang MuddyPaw tillsammans och i år har vi som mål att göra vår allra första tävling! Vi satsar just nu på rallylydnad men tränar även NW. Älskar att prova nya saker så vi får se vart vår resa tar oss!

Carin Bender Falk: Stort hundintresse o gillar att göra saker tillsammans med mina hundar, såsom aktiviteter i skogen av olika slag mm. Jag är lycklig ägare till två underbara o roliga Labradoodlar Alexander o Hennessee

Revisorer

Tomas Fransson:

Carin Höglund:

Revisorer Suppleant

Per Andersson: Jag har bott i Mullsjö sedan 2011.
Medlem i Mullsjö Brukshundklubb sedan 2014, och stugsektoransvarig sedan 3år tillbaka.
Har en Black and Tan Australien Kelpie som tycker om att träna Nosework och spåra.
Bästa hundträningen är den som är i skogen tillsammmans med goa hundar och förare och god mat över elden.