Matte och hund som sitter i skogen
SBK Logga Mullsjo BK

SBK Skaraborgs Distrikt

Charlott Lundberg

Mullsjö Brukshundklubb

19 dec 202319 dec 2023

Mullsjö BrukshundklubbMullsjö Brukshundklubb

Många har säkert träffat Charlott på Mullsjö brukshundklubb, kanske i sin roll som vice ordföradne, utbildningssektorn, inströk eller när hon själv tränar med sina två hundar, Cobra och Uno.

Hund som pussar på sin matte

Bildtext: Charlott och Cobra

10 snabba frågor

1. Namn på dig och din tävlande hund/dina hundar? Charlott Lundberg och schäfern Bee cobra wom grauen timber (och jaktcockern Ah´tibs uno.
  2. Tävlingsgren? Lydnad, bruksspår och BSL med Cobra. Vad det blir med Uno har vi inte bestämt ännu.
  3. Hur många år har du haft hund? Drygt 20 år.
  4. Hur många år har du tävlat? Ca 15 år.
  5. Vad är det bästa med att tävla? Att stå på prispallen och att vara ett team, som man tränar på under alla timmar tillsammans -trots nervositeten och spänningen man känner inför att gå in på tävlingsplan.
  6. Vad är det viktigaste när du tränar med din hund? Att hitta ett "vi" och att vi gör det tillsammans och har kul.
  7. Vilket är den bästa belöningen din hund kan få? Bollen är lycka, men en god karamell eller en rejäl lycklig matte kan funka också!
  8. Vilket är ditt bästa tävlingsminne? Det är med min clumber spaniel Foppa som kammade hem lydnadspoäng 195 av 200 möjliga -mitt glädjepaket och då enda clumbern i Sverige som tävlade i lydnad.
  9. Berätta om ditt stoltaste stund tillsammans med din hund. Det är också med Foppa som bara hade 30% syn, men ändå var en stjärna i fågeljakt och han är omtalad i spanieljaktkretsarna som en extremt stabil hund och vi var fantastiska tillsammans.
  10. Vad har du för tävling som du drömmer att få delta i? Det är ingen speciell tävling utan att varje tävling vi deltar i ska vara i våran bubbla där inget kan störa ut oss -oavsett vad som händer runtom eller om det är en person i publiken eller om hela världen tittar -det är min dröm och tro att det är då, och anledningen till att jag hamnar högt på prispallen!

Valp som ligger på gräset

Bildtext: Hunden Uno