SBK Logga Sävsjö BK

29 jun 202329 jun 2023

Sävsjö BrukshundklubbSävsjö Brukshundklubb

GDPR

Från och med 25 maj 2018 behandlas personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Sävsjö Brukshundklubb behandlar personuppgifter i enlighet med den vid varje tillfälle gällande lagstiftningen.

När du anmäler dig till kurs eller aktivitet medger du att klubben lagrar och behandlar dina personuppgifter utifrån den rättsliga grund som beskrivs i GDPR. Anmälningar till kurser sker med ett formulär på hemsidan. Anmälan sänds till utbildningsansvarig och förmedlas till Studiefrämjande. Alla anmälningar förstörs efter kursens avslut.

Alla bilder på klubbens hemsida är godkända av respektive person.

Eftersom vi har gemensamt medlemsregister  (Membersite) och tävlingssystem (SBK Tävling) finns ett delat ansvar mellan förbund, distrikt, ras- och lokalklubb samt lokalområde gällande de personuppgifter som finns där.

Vid frågor gällande GDPR på klubben maila till almisx@telia.com.

Sävsjö Brukshundklubb följer Svenska Brukshundklubbens och Svenska Kennelklubbens riktlinjer gällande personuppgiftshantering. Du kan läsa mer om dessa i länkarna nedan.