SBK Logga Tyresö BK

Tyresö Brukshundklubb

30 maj 202330 maj 2023

Tyresö BrukshundklubbTyresö Brukshundklubb

Vi har öppen träning på tisdagar mellan kl. 18:30 och 20:00.

Dessa träningstillfällen är inte instruktörsledda. Det innebär att du tränar det du själv vill och behöver träna på. Under en del av terminerna finns det alltid minst en planvärd på plats som t ex kan hjälpa till med kommendering eller budföring. Det är också bra om man kan hjälpa varandra. OBS! Skotträning på tisdagar sker endast när det är ljust ute.

Skotträning

Följande tider är det tillåtet att skjuta på klubbområdet när det ljust:
Måndagar 10:00-12:00
Tisdagar 18:30-19:00 (sker på vår öppna träning med hjälp av planvärd)
Fredagar 11:00-12:00
Söndagar 13:30-14:00
samt under vissa tävlingar

Ska du träna skott? Tala då det för andra som tränar innan du börjar skjuta. De som har en skotträdd hund har då möjlighet att lämna klubben under den stunden skott förekommer.

Respektera att det är skottförbud på klubbområdet övriga tider. Bra att veta är att om det är någon tisdag vi inte har planvärd så kan inte klubben garantera att vi ställer upp med skott för träning.

Rallylydnad

På tisdagarna finns det ofta färdiga banor på lilla planen att träna på.

Kan du hjälpa till att bygga banor på tisdagarna? Hör av dig till rally@tyresobk.se.