SBK Logga Tyresö BK

Tyresö Brukshundklubb

30 maj 202330 maj 2023

Tyresö BrukshundklubbTyresö Brukshundklubb

Även om det emellanåt är lite trist att prata om regler så behövs det - inte minst för allas trevnad! Så här nedan finns några viktigta punkter som det är bra om vi alla försöker hjälpas åt att hålla oss till.

• Hundar är tillåtna i stugan men varje hundägare tar på sig eget ansvar för hunden både vad gäller uppträdande och smutsiga tassar! Hundarna måste också vara kopplade.

• Bilar får endast köras fram till stugan vid varutransporter. Egen hund räknas INTE som varutransport! OBS! Detta är verkligen viktigt att vi följer, då vi inte har tillstånd från kommunen att köra bil fram för andra ändamål.

• Tänk på att märka meddelanden, lappar och anslag som sätts upp på anslagstavlan med datum. Ta gärna ner lappen själv när den inte är aktuell längre.

• Hjälp till att hålla ordning inne i stugan; släng skräp i papperskorgarna, diska din egen kaffemugg om köket är obemannat (finns också alltid plastmuggar att använda!) etc.

• Plocka i ordning på appellplanerna efter träning och extra viktigt är att lägga upp plankorna på hindren, så att dessa inte blir liggande på marken.

• Håll grindarna till hundburarna stängda. Lämna inga saker kvar i buren när du lämnar den. Lånade vattenskålar ska ställas tillbaka.

• Plocka upp efter din hund! Om du tagit in din valp i stugan och det händer en olycka torkar du givetvis upp detta själv.

• Håll hunden kopplad vid stugan så att den inte rusar fram till någon annans hund. En olycka händer så lätt och alla hundar tycker inte om andra hundar...