SBK Stockholm logotyp

SBK Stockholmsdistrikt

18 apr 202418 apr 2024

SBK StockholmsdistriktSBK Stockholmsdistrikt

RALLYLYDNADSSEKTORN har till uppgift att samla klubbarna i ett nätverk och gemensamt aktivt utveckla rallylydnaden inom distriktet.

Sektoransvariga och team

Åsa Grundén
Irma Larsson Purins

I sektorns team har vi följande ansvarsområden

• Distriktets tävlingar – Irma Larsson Purins, Tina MacLean, Monica Nyström
  • Klubbarnas tävlingar, domarfördelning – Cecilia Carlson, Johanna Strand
  • Utbildning – Liselott Gerdlind, Veronica Hübner, Susanna Lönngren
  • Funktionärer i distriktet – Monica Nyström
  • Sektorns rallynätverk för klubbar – Åsa Grundén

Kontakt – mail till: rallylydnad@sbkstockholm.se

Auktoriserade skrivare och tävlingssekreterare

Här hittar du uppdaterade i listor på auktoriserade skrivare respektive tävlingssekreterare.

Båda funktionärsrollerna ska tjänstgöra vartannat år för att behålla sin auktorisation.

Distriktets årliga tävlingar

Förutom alla tävlingar inom distriktet som anordnas av klubbar har sektorn några övergripande årliga tävlingar och priser.

1. DM i rallylydnad – Tävling i mästarklass för deltagare som tävlar för en brukshundklubb inom distriktet. Vinnaren utses till Distriktsmästare.
  2. Stockholms rallycup – Cupen utser ett vinnande ekipage i varje klass. Vinnare i klassen är den som har samlat högsta kvalificerande poäng i sina bästa resultat under det senaste året. Tävlande från samtliga klubbar inom distriktets gränser kan delta, specificerade i statuterna
  3. Vandringspris – Rallylydnadspokalens pris
    Sektorn vill främja engagemang i rallylydnad. En vandringspokal delas ut till den Brukshundklubb inom distriktet som har flest tävlande ekipage under ett år (i förhållande till antalet medlemmar). Denna delas ut på distriktets årsmöte på våren.
    Statuter för Rallylydnadspokalens vandringspris håller på att omarbetas januari 2023

Distriktsmästerskap 2022

Distriktsmästerskapet i rallylydnad i Stockholm gick av stapeln söndag den 18 september 2022 på Värmdö BK.

Vi gratulerar årets distriktsmästare Cecilia Carlson
med Axxa från Stockholm Södra Brukshundklubb

Vi är stolta att presentera vinnaren Cecilia Carlson med Axxa som nu är välförtjänta bärare av titeln Distriktsmästare. Njut av äran och priserna!

Distriktsmästerskapen genomförs på en officiell tävling i Mästarklass. Distriktsmästare blir den med högst poäng bland de ekipage som tävlar för en Brukshundklubb i Stockholmsdistriktet.

Rallylydnadscup

Stockholms Rallylydnadscup har genomförts för första året. Cupen utser den som har samlat högsta kvalificerande poäng i sina bästa resultat under det senaste året. Ett ekipage i varje klass.Tävlande från samtliga klubbar inom distriktets gränser kan delta (se regler nedan)

Årets Cup-vinnare är:

• Nybörjarklass – Jessica Holmqvist, SSBK