SBK Logga Orust BK

Orust Brukshundklubb

15 dec 202315 dec 2023

Orust BrukshundklubbOrust Brukshundklubb

Valberedningen arbetar med att fundera kring vilka medlemmar som man vill föreslå att sitta i styrelsen. De tar gärna emot förslag på intresserade och aktiva medlemmar.

Kontakta Valberedningen

Valberedningens förslag för 2024

Vandringspriser

Varje år delar vi ut vandringspriser till medlemmar som speciellt meriterat sig inom sitt område. För samtliga priser krävs att deltagande ekipage är medlem i Orust Brukshundklubb och tävlar för klubben, gäller alla tävlingar under året. Meriterna ska vara erövrade i Sverige under tidsperioden 1 januari till 31 december innevarande år.

Vandringspristagarna utses för att främja tävlandet bland våra klubbmedlemmar och lyfta duktiga ekipage. Vinnarna presenteras på Orust Brukshundklubb årsmöte i februari och tilldelas varsitt pris.

Dokumentet "Vandringspriser"
Läs mer om reglerna

Uppgifter för gruppen Vandringspriser

Ansvara för att klubbens tävlande uppmärksammas.

Ansvara för att klubbens tävlande uppmärksammas, dela ut pokaler, se till att ordna ekipagens namn på dom stora pokalerna och dela ut diplom till alla som har fått en titel under året vid klubbens årsmöte i februari.

Ansvara för att upprätta en bok/pärm för varje vandringspris där årets ekipage kan sätta in en bild plus lite text om dom själva.

Detta innebär bl.a. att:

• I samråd med respektive sektor upprätta förslag till regler runt vandringspriser och andra utmärkelser och svara för att dessa är ”up to date”.
  • Samla in och dokumentera alla tävlingsresultat.
  • Årligen beräkna vinnaren av respektive vandringspris.
  • Dela ut pokaler till vinnare av vandringspriserna.
  • Ombesörja gravyr på vandringspriserna (pokalerna på klubben).
  • Dela ut diplom till alla som har fått en titel.
  • Upprätta en bok/pärm för varje vandringspris där årets ekipage presenteras med bild och text.

Sammankallande i gruppen Vandringspriser är Lena Ringholm.

Kontakt för Vandringspriser

VandringspriserOBK