Mallen Aska tillsammans med material för bruksgrenen Skydd. Ett armskydd, en röd apportbock och en munkorg
SBK Logga Orust BK

SBK Västra Distriktet

Brukssektorn

Orust Brukshundklubb

02 okt 202302 okt 2023

Orust BrukshundklubbOrust Brukshundklubb

I brukssektorn är Malin Leandersson sammankallande. Här hittar du även; Annica Lundin, Bengt Husberg och Erik Bernhardsson.

Brukssektorns ansvar

Ansvarar för tävlingsverksamhet som gäller grenen Bruks samt kurser i Bruks.

Detta innebär bl.a. att:

• Arrangera och marknadsföra brukstävlingar och kurser i bruks.
  • Ta emot anmälningar och ansvara för genomförande av kurser.
  • Upprätta förslag till tävlingsprogram enligt distriktets och förbundets regler och tidplan.
  • Rekrytera/intressera lämpliga medlemmar att utbilda till tävlingsfunktionärer.
  • Vidareutbilda tävlingsfunktionärer.
  • Arrangera träningstävlingar för att uppmuntra till tävling och ge funktionärer och medlemmar tävlingslika träningstillfällen.
  • Arrangera årliga klubbmästerskap.
  • Ansvara för tränings- och tävlingsmateriel.
  • Sköta hemsidans kalender avseende egna aktiviteter.

Kontakta Brukssektorn

Brukssektorn