Border collien Socker sitter fint framför matte i gröna byxor vid rallyskylten "Sitt framför, vänster ingång, sitt".
SBK Logga Orust BK

SBK Västra Distriktet

Rallylydnadsektorn

Orust Brukshundklubb

28 jan 202328 jan 2023

Orust BrukshundklubbOrust Brukshundklubb

I Rallysektorn är Lena Olsson, sammankallande med sig har hon Lotta Bäckberg, Lena Molander och Monica Andreasson.

Rallylydnadsektorns ansvar

Ansvarar för utbildning, tränings- och tävlingsaktiviteter inom grenen rallylydnad.

Detta innebär bl.a. att:

• Arrangera och marknadsföra rallylydnadskurser.
  • Rekrytera / intressera lämpliga medlemmar att utbilda till instruktörer.
  • Vidareutbilda instruktörer.
  • Arrangera och marknadsföra tävlingar.
  • Upprätta förslag till tävlingsprogram enligt distriktets och förbundets regler och tidplan.
  • Rekrytera / intressera lämpliga medlemmar att utbilda till tävlingsfunktionärer.
  • Arrangera träningstävlingar för att uppmuntra till tävling, och ge funktionärer och medlemmar tävlingslika träningstillfällen.
  • Arrangera årliga klubbmästerskap.
  • Ansvara för tränings- och tävlingsmateriel.
  • Sköta hemsidans kalender avseende egna aktiviteter.

Kontakta Rallylydnadssektorn

Rallylydnadsektor