Schäfern Aika markerar en gömma mellan några gipsplattor under en specialsökträning.
SBK Logga Orust BK

SBK Västra Distriktet

Specialsöksektorn

Orust Brukshundklubb

16 jun 202316 jun 2023

Orust BrukshundklubbOrust Brukshundklubb

I Specialsöksektorn hittar du Angela Högberg, Ulrika Söderlund, Marie Spolander, Erika Olofsson, Rosa Delgran och Maria Nobel. Maria är sammankallande i Specialsöksektorn.

Specialsöksektorns ansvar

Ansvarar för utbildning, tränings- och tävlingsaktiviteter inom grenen specialsök. Sektorn ansvarar även för Nosework-aktiviteter.

Detta innebär bl.a. att:

• Arrangera och marknadsföra specialsökkurser.
  • Upprätta förslag till tävlingsprogram enligt distriktets och förbundets regler och tidplan.
  • Rekrytera / intressera lämpliga medlemmar att utbilda till instruktörer.
  • Vidareutbilda instruktörer.
  • Arrangera och marknadsföra tävlingar.
  • Rekrytera / intressera lämpliga medlemmar att utbilda till tävlingsfunktionärer.
  • Vidareutbilda tävlingsfunktionärer.
  • Arrangera träningstävlingar för att uppmuntra till tävling, och ge funktionärer och medlemmar tävlingslika träningstillfällen.
  • Arrangera årliga klubbmästerskap.
  • Ansvara för tränings- och tävlingsmateriel.
  • Sköta hemsidans kalender avseende egna aktiviteter.

Kontaktuppgifter till Specialsöksektorn

SpecialsökOBK