Foto över klubbområde

27 aug 202327 aug 2023

SBK:s GöteborgsavdelningSBK:s Göteborgsavdelning

Foto över klubbområde

Vårt klubbhus uppe på kullen

Vårt stora klubbhus ligger lummigt uppe på en kulle med utsikt över vår appellplan. Välkommen upp, ta en fika och snacka hund en stund.

Göteborgsavdelningen startade sin verksamhet 22 oktober 1940, så året 2020 firade vi 80 års jubileum! Klubben har i dagsläget över 400 medlemmar och är en av de många lokalklubbar som ingår i Svenska Brukshundklubben. Verksamheten bedrivs ideellt och därför helt beroende av enskilda klubbmedlemmars frivilliga insatser. Det gäller allt från kurs- och tävlingsverksamhet till städning och sektorsarbete. Det är mycket som behövs göras och vi vill gärna att så många som möjligt att aktiva i föreningsarbetet.

Det finns många olika arbetsuppgifter och du behöver inte kunna en massa för att göra en insats. Att hjälpa till som funktionär vid tävling eller i köket kan vara exempel på sätt för den som kommer ny att bekanta sig med verksamheten och andra medlemmar på klubben.
Klubbens verksamhet spänner över ett brett fält med hundaktiviteter; agility, lydnad, bruks, rallylydnad, IGP, mentaltester, specialsök, drag och nose work m.m.
I klubben finns en stor samlad kunskap bland våra medlemmar vilket kan vara bra för våra nya/blivande medlemmar att veta. Fråga på!

SBK Göteborgsavdelningen erbjuder:

• Träningsfält (appellplaner) med klubbstuga i Kallebäck, lätt att ta sig hit både med bil och kollektivt.

• Ett brett kursutbud

• Öppna träningskvällar

• Officiella mentalbeskrivningar

• Välutbildade instruktörer

• Funktionärsutbildningar

• Klubbaktiviteter av olika slag t.ex. träningstävlingar, föreläsningar, helgläger.

• Härliga klubbkamrater

Välkommen hit!