SBK Logga Strömstad

Strömstads Brukshundklubb

13 mar 202413 mar 2024

Strömstads BrukshundklubbStrömstads Brukshundklubb

Vi har vår verksamhet på Erlandseröd, längst ner på Prästängens industriområde. Här finns vår klubbstuga, en stor apellplan och skogen ligger alldeles intill.

Vägbeskrivning: Erlandseröd 8

Öppen träning
Onsdagar mellan 18.30 och 20.00 med start 20/3 är alla medlemmar välkomna att träna, hänga och fika tillsammans med klubbkompisar. Planen är stor och alla får plats. Enklare fika finns att köpa. Vi ses!

Apellplan med kodlås
Som medlem i Strömstads brukshundklubb är du välkommen att träna på apellplan när den inte är upptagen av kurs. Planen är inhägnad och grinden låst med ett kodlås. Nya medlemmar får koden genom att kontakta styrelsen. Koden byts regelbundet och information mailas då ut till alla som är medlemmar i klubben. Glöm alltså inte att ange en mailadress när medlemskapet tecknas. Är du medlem i en annan lokalklubb och vill träna hos oss kan du bli medlem i vår klubb mot en lägre avgift.

OBS Se till att hunden utfört sina behov innan ni går in på plan! Om olyckan ändå är framme – plocka upp efter din hund.

Materialbod
I en bod på apellplan finns material för bland annat rallylydnad, agility och hoopers. Låna gärna men ställ tillbaka allting efter avslutat träning.

Sommarvatten
Vatten finns under sommarhalvåret på klubbstugans gavel mot vägen. Vatten och toalett finns även inne i stugan.

Vår verksamhet sker i samarbete med Studiefrämjandet.

Strömstads BK
Swish: 123 093 9728