SBK Logotyp Torslanda-Öckerö Brukshundklubb

Torslanda-Öckerö Brukshundklubb

16 jul 202316 jul 2023

Torslanda-Öckerö BrukshundklubbTorslanda-Öckerö Brukshundklubb

Sarah går instruktörsutbildning och behöver ekipage för examination

Valpkurs

Varmt välkommen till valpkursen med start den 3 augusti!

Vi kommer att träffas på Torslanda Öckerö Brukshundsklubb (OBS! i Torslanda), se vägbeskrivning;
Datum för kursen är torsdagar; 3/8, 10/8, 17/8, 24/8 och 31/8 kl. 17.00-18.30.

Kursen kommer att hållas som en del i min utbildning till hundinstruktör hos Hundens hus och är därför kostnadsfri. Jag som håller i kursen heter Sarah Johansson. På den här kursen kommer vi jobba för att du och din valp ska få en fin kontakt och relation inför framtiden. Vi kommer att fokusera på kontakt, följsamhet, koppelträning, inkallning, hälsa fint och hantering. Vi kommer att jobba med belöningar i form av godis & lek för att på̊ ett positivt sätt lära våra hundar det vi vill att de ska kunna.
Inga förkunskaper krävs och hundarnas ålder är 3–6 månader.
OBS! medlemskap i Töbk eller annan SBK/SKK-ansluten krävs för att gå kursen.
Först till kvarn då antalet platser är begränsat!

Välkommen med anmälan senast 20 juli till sarahejohansson@outlook.com

Vardagslydnad

Varmt välkommen till kursen i vardagslydnad med start den 3 augusti!

Datum för kursen är; 3/8, 10/8, 17/8, 24/8 och 31/8 kl. 19.00-20.30.

På denna kurs kommer vi att träna vardagslydnad för att ge dig och din hund en enklare vardag. Vi kommer att fokusera på kontakt, följsamhet, koppelträning, inkallning, hälsa fint och hantering. Vi kommer att jobba med belöningar i form av godis & lek för att på ett positivt sätt lära våra hundar det vi vill att de ska kunna.
Kursen är till för både nyblivna och mer erfarna hundägare och inga förkunskaper krävs. Det kan också vara den första kursen du går med en lite äldre hund.
OBS! medlemskap i Töbk eller annan SBK/SKK-ansluten krävs för att gå kursen.
Först till kvarn då antalet platser är begränsat!

Välkommen med anmälan senast 20 juli till sarahejohansson@outlook.com

Medborgarskolans grundutbildning

Alla som vill hjälpa till och hålla i aktiviteter är varmt välkomna att göra detta. För alla aktiviteter vi har på klubben får vi bidrag från Medborgarskolan. Man kan hålla i te x öppna träningar, träningsgrupper, tematillfällen, kurser mm. För att vi ska få bidrag så ska den som håller i aktiviteten ha gått medborgarskolans grundutbildning. Den är 2 timmar digitalt och gratis. Bara att anmäla sig och sedan meddela ubk@tobk.se när ni gått den. Kopiera länken nedan och klistra in den i sökfältet så kommer tillgängliga utbildningar upp.