Hundägare som fikar utanför klubbstugan.
SBK Logotyp Torslanda-Öckerö Brukshundklubb

SBK Västra Distriktet

Poängsystem

Torslanda-Öckerö Brukshundklubb

23 mar 202423 mar 2024

Torslanda-Öckerö BrukshundklubbTorslanda-Öckerö Brukshundklubb

För att driva vår klubb behövs alla medlemmars hjälp. Mycket av verksamheten drivs på ideell basis och utan ekonomisk ersättning. För att ändå ge något tillbaka till dem som gör en insats för klubben har vi ett poängsystem som ersättning för nedlagd tid

Samtidigt hoppas vi att det ska öka gemenskapen i klubben genom att peppa fler medlemmar att hjälpa till med det som de kan. Det spelar ingen roll om du har erfarenhet sedan tidigare eller är helt ny, alla behövs!

När du hjälper till med något på TÖBK så får du poäng som går att använda som delbetalning till kurser, föreläsningar, startavgift på tävling som TÖBK arrangerar, hyra av klubbstugan, hyra av planerna och liknande.

Antal poäng du tjänar beror på hur många timmar du lägger ner. Tiden redovisas genom att du skickar mejl till sara@tobk.se. Vid klubbarrangerade aktiviteter registrerar klubben poängen direkt. Du ansvarar själv för att hålla koll på dina poäng och för att ta ut dem i tid.

Vad ger poäng:

• Tävlingsfunktionär
  • Reparation och underhåll av stuga och träningsplaner
  • Planering inför, under och efter ett event, tävling eller liknande
  • Hjälpinstruktör vid kurser
  • Instruktör för träningsgrupper/cirkelträning
  • Instruktör som håller gratis kurs

Poäng kan aldrig omsättas till pengar. Poäng kan inte heller användas som betalning av medlemskap. En förutsättning för att poäng ska räknas både vid intjänande och vid utnyttjande är att du har ett giltigt medlemskap i klubben.

Poäng som tjänats in under ett kalenderår måste utnyttjas senast året efter, därefter förfaller poängen. För att ta ut poängen som delbetalning för en kurs eller föreläsning måste det först stämmas av med UBK. UBK ansvarar för att informera kassören.

Poäng:

Upp till 2,5 tim 25 poäng
2,5 - 5 tim 50 poäng
Över 5 tim 100 poäng
Hjälpinstruktör (per gång)  25 poäng
Ledare träningsgrupp/cirkelträning (per gång) 25 poäng
Ledare gemensam/öppen träning (per gång) 25 poäng

1 poäng motsvarar 1 kr. Maximalt antal poäng som kan tjänas in under ett år är 999.