SBK Logotyp Torslanda-Öckerö Brukshundklubb

Torslanda-Öckerö Brukshundklubb

03 jul 202303 jul 2023

Torslanda-Öckerö BrukshundklubbTorslanda-Öckerö Brukshundklubb

Utbildningskommittén, ubk, på Töbk har hand om kursverksamheten, föreläsningar, att hitta instruktörer till våra kurser samt hitta de som är intresserade av att utbilda sig till instruktörer. Utöver det ansvarar vi för träningsgrupperna inom de olika hundsporterna.

Utbildningskommittén

Vårat mål är att tillgodose alla våra medlemmars önskemål så långt det är möjligt när det gäller kursutbud, bra instruktörer, kursledare samt att ge alla möjlighet att kunna träna aktivt på klubben.

Inför varje termin planerar ubk tillsammans med instruktörerna och kursledarna kommande kurser. Vi tar till oss av utvärderingarna, som vi önskar att alla kursdeltagare fyller i, samt de önskemål som inkommit till oss. Utifrån det försöker vi få ihop ett bra kursutbud.

Vi har tillsammans med engagerade medlemmar fått tips och kontakt med bra föreläsare. Detta är något vi gärna ser mer av. Speciellt vinterhalvåret när klubbstugan är mer inbjudande än appellplanen.

Utöver kurserna vill vi att våra medlemmar ska vara aktiva och träna. Oavsett mål med träningen ska alla känna sig välkomna och delaktiga i klubben. För att få med fler har vi startat träningsgrupper där alla gruppmedlemmar kan bidra med något. Nybörjare som erfaren utbyter tjänster och erfarenheter med varandra. Tillsammans gör sedan gruppen att alla får ut något av träningen.

För att skapa gemenskap mellan alla i klubben, oavsett vad man tränar, har vi också ansvar för att bemanna klubbens öppna träning på onsdagar.

För att hålla i våra aktiviteter behöver du gå Medborgarskolans ledarutbildning. Den är gratis, sker digitalt och tar 2 timmar. Efter det kan du hålla i aktiviteter och många av dessa genererar i material från Medborgarskolan eller ekonomiskt stöd. Denna utbildning kan alla gå.

Vi välkomnar fler till ubk så är du intresserad att hjälpa till att driva verksamheten framåt är du varmt välkommen.

Är du intresserad av att hjälpa till att hålla i någon aktivitet, funderar på att bli instruktör/kursledare, vet någon bra föreläsare som du önskar ska komma till klubben, har tankar och ideér på aktiviteter som vi kan ha på klubben så kontakta oss.

Varmt välkomna att tillsammans med Karin Carlting, Eva Hallberg, Åse Simonsen, Sandra Köhler, Eva Hammarström och Johanna Hellström fortsätta utveckla Töbk.

Utbildningskommittén (UBK)