Bild som visar en bärbar dator, mobil och anteckningsblock på ett träbord.

Aktuellt under mötet

Svenska Brukshundklubbens kongress 2024

26 mar 202426 mar 2024

Här samlas information för delegater och övriga deltagare gällande det som är aktuellt under kongressens förhandlingar.

Formalia

Ljud- och bildupptagning

Ljud- och bildupptagningar samt streaming av kongressen kan förekomma.

Med anledning av att förhandlingarna spelas in och för att respektera alla deltagares möjlighet att höra alla inlägg, görs presentationer samt inlägg i diskussion och debatt i mikrofon.

Ljud- och bildupptagningar kan komma att publiceras som komplement till kongressprotokollet i någon av Brukshundklubbens kommunikationskanaler.

Begära ordet

För att begära ordet räcker delegat upp sitt röstkort med angivet röstnummer.

Digital enhet och VoteIT

Delegat behöver under förhandlingarna ha tillgång till en digital enhet (dator, surfplatta eller smart telefon) som har möjlighet att öppna webbsidor. Detta för delegaternas obligatoriska deltagande i röstningsverktyget VoteIT.

Ansvaret för att förse delegaten med sådan enhet vilar på den instans som delegaten representerar.

Anslut dig till VoteIT genom att logga in på https://skk.voteit.se senast fredagen den 24 maj kl. 12:00. Du loggar in genom att välja ”e-post” som inloggningssätt och ange den e-postadress som angetts i samband med anmälan till kongressen, därefter mottar du ett bekräftelsemejl med länk för inloggning till mötet. För mer information samt support se VoteIT-guide.

Inloggning i VoteIT behöver också göras inför uppstarten av kongressförhandlingarna den 25 maj kl. 11:00.

Förslag på arbets- och beslutsordning

Teknik och säkerhet

Med anledning av att förhandlingarna spelas in och för att respektera alla deltagares möjlighet att höra alla inlägg, görs presentationer samt inlägg i diskussion och debatt genom enskilde personens digitala mikrofon.