I förgrunden ligger en border collie som tittar på tre personer som står och diskuterar träningen

Om talangtruppen

15 mar 202215 mar 2022

Har du höga ambitioner och en stark motivation så är vi beredda på att hjälpa dig utvecklas och förbereda dig för att på sikt konkurrera om en plats i det svenska lydnadslandslaget. Vårt mål är att merparten av talangerna tar steget från talangtruppen till rankingtävlingarna, för att kunna bli ett av ekipagen som blir uttagna till det svenska lydnadslandslaget.

Vad händer under ett år i talangtruppen?

Under året kommer vi anordna fyra läger inklusive en "landskamp" tillsammans med den norska talangtruppen. Det innebär att du som söker – förutom att träna väldigt mycket med kvalité på hemmaplan – även är beredd att avsätta fyra helger per år för dessa aktiviteter.

Vad händer på våra träningsläger?

På lägren kommer vi blanda träningar med föreläsningar. Vi i ledningen kommer att ge feedback utifrån det vi ser under helgen, både då det gäller den rent tekniska biten i träningen men även den mentala. Syftet med detta är att ge deltagarna en chans att utvecklas och förbättras till kommande läger. Till minst ett av lägren kommer vi dessutom ta in en gästinstruktör eller gästföreläsare.

De som antagits till truppen är garanterade att få vara med under minst ett helt år. Därefter sker en ny uttagning, vilket innebär att några lämnar truppen för att gå vidare mot rankingtävlingar och konkurrera om en plats i lydnadslandslaget. Andra lämnar truppen för att ge plats till nya lydnadstalanger.

Vi i talangtruppens ledning hoppas att du har vad som krävs för att nå lydnadstoppen i Sverige!

Läs mer om ansökning till truppen, klicka här!

Årets läger

Här läggs datum för 2022 års läger in inom kort.