Sund med hundlärare

SBK Sund med hundlärare

29 aug 202329 aug 2023

Är du SBK friskvårdsinstruktör? Då är detta utbildningen för dig! Svenska Brukshundklubben startar nu ytterligare en utbildning för blivande sund med hundlärare. Vill du vara med vill vi ha din ansökan! Snabba ryck och lätta fötter alltså, och det är precis vad den här utbildningen handlar om.

Förkunskaper:

- SBK friskvårdsinstruktör.
- Medlem i en SBK lokalklubb/rasklubb/Sveriges hundungdom eller SKK klubb
- God datorvana, då viss undervisning sker digitalt och
uppgifter lämnas in digitalt.
- Intresse av att utbilda människor och hundar
- God fysik på både blivande sund med hundlärare och egen hund. Minst kunna springa (jogga) oavbrutet på löpband i ca 20 min.
- God allmänlydnad på den egna hunden
- God förebild för andra lärare, instruktörer och hundägare
- Rekommenderas av lokalklubb eller distrikt, gäller ej
naturbrukslärare.
Krav: För att kunna söka denna utbildning ska du ha rekommenderats av styrelsen i lokalklubben eller distrikt. Vara medlem i Svenska Brukshundklubben eller i någon av SKK länsklubb, specialklubb eller Sveriges Hundungdom och vara aktiv i klubbverksamheten.
Kostnad: 5000 kr inkl. kost och logi. (Specialkost gäller endast vegetarian, gluten, laktos eller allergier.)
Samtliga färdigutbildade Sund med hundlärare tilldelas utrustning för att kunna hålla friskvårdsinstruktörsutbildningar (pulsmätare, tanitavåg, blodtrycksmätare, blodsockermätare, måttband, termometrar, hantlar, rockringar, koner, hopprep, beachflagga (Sund med hund) och cirkelträningshäftet.
Totalt värde på ca. 11 000 kr

Kursplan SBK Sund med hundlärare