Spår

Brukshelg med spår och lydnad

Tränar du spår och lydnad, med sikte mot bruksprov – eller har du redan börjat göra prov, och vill avancera vidare i klasserna? Eller har du precis börjat spåra med din hund och vill du ha hjälp att komma igång? Häng med på brukshelg i Holmsund!

Kurs

13 jul  - 14 jul13 jul - 14 jul

09:00  - 16:0009:00 - 16:00

2500 kr2500 kr

Brukshelg med spår och lydnad

Välkommen till en fullspäckad helg, som anpassas efter din nivå och dina mål! Vi erbjuder ett tema för nyfikna och nybörjare, och ett upplägg som vänder sig till ekipage som har erfarenhet och tävlingsambitioner. Ange i anmälan vilken nivå du tränar mot – och observera att det är olika pris beroende på vilket upplägg du väljer.

BRUKSSPÅR OCH LYDNAD FÖR DIG SOM SIKTAR MOT PROV OCH TÄVLING
Tränar du spår och lydnad, med sikte mot bruksprov – eller har du redan börjat göra prov, och vill avancera vidare i klasserna? Passa på att låta inspirerande Cari Rörström coacha dig under två fullspäckade heldagar! Cari driver Topdog Hundskola i Kiruna, är en del av det rutinerade gänget på Nolimit Obedience och har själv flera SM-starter i ryggsäcken – den färskaste är från 2023!
Träningen individanpassas efter ekipagets nivå och målsättning.

8 deltagare (vid färre deltagare ställs kursen in)
Pris: 2600kr (kostnaden för medlemsskap i Holmsund Brukshundklubb tillkommer, men behöver inte lösas innan din plats på kursen är bekräftad.)

Senaste anmälningsdag: 3 juni

BRUKSSPÅR FÖR NYFIKNA OCH NYBÖRJARE
Har du precis börjat spåra med din hund, eller vill du ha hjälp att komma igång? Då är detta upplägget för dig – två dagar av spårteori och massor av praktiskt lärande! Målet är att alla deltagare ska känna sig inspirerade att aktivera hunden genom spår, att man har fått gott om tips på övningar och förslag på hur man kan utveckla sin träning vidare.

För att starta bruksprov måste hunden vara registrerad i SKK, men alla raser och blandraser är välkomna till denna kurs. Hunden ska dock vara minst 10 månader vid kursstarten. Instruktör meddelas innan kursstart.

Max 12 deltagare, minst 8 deltagare
Pris: 600 kr (kostnaden för medlemsskap i Holmsund Brukshundklubb tillkommer, men behöver inte lösas innan din plats på kursen är bekräftad.)

Senaste anmälningsdag: 3 juni

OBS! Ange i anmälan hundens ålder och ras, samt vilken nivå ni tränar mot och vilket av dessa 2 upplägg du vill anmäla dig till.