Hund springer genom agilitytunnel

17:30  - 20:0017:30 - 20:00

6 tillfällen6 tillfällen

1600 kr1600 kr

Agility är en fartfylld hundsport där du och din hund jobbar tillsammans med att klara olika hinderbanor på kortast möjliga tid och utan misstag eller vägringar. Här är samarbetet a och o, där det krävs mycket fokus från dig och din hund.

Agility nybörjare kurs passar alla olika raser och storlekar, allt från x-smal till x-large, vi på Mullsjö brukshundklubb har en åldergräns på 12 månader med ingen övre gräns. Nybörjarkursen handlar om att ska samarbete mellan dig och din hund, hinderinlärning, skapa en nyfikenhet och glädje till hinder, handling och självständighet/framåtsändande. Viktigt att tänka på inför kursstart: Ta med belöning (godis eller leksak), vatten, vaccinationsintyg och uppvisning av medlemskap.

Minella Ljungström med sin hund

Instruktör: Minella Ljungström

Hjälpinstruktörer: Angelika & Metthe

Max antal: 8

Med reservation för ändringar och sjukdom.

Förkunskaper: Då hundarna ibland är lösa behövs en viss grundlydnad.

Medlem - För att delta på våra kurser behöver du vara medlem. Du blir medlem via vår hemsida

Kontaktuppgifter: Telefon: 076-232 31 03 Mailadress: minellamagnus@hotmail.com

Anmälan: För att anmäla dig och din hund klicka på länken nedan, så kommer du till Studiefrämjandes sida.