Tre hundar i skogen

16:00  - 18:1516:00 - 18:15

10 tillfällen10 tillfällen

2000 kr2000 kr

Är du intresserad av brukstävling (spår, sök, rapport, skydd) så är detta första nivån att besöka. Att få träna bruks med sin hund är fantastiskt roligt både för hundar och dess mattar och hussar.

Appell-kurs 10 ggr Vi går igenom tävlingsformerna i lägsta klassen; spår, lydnadsmoment och budföring. Vi varvar med teori och praktik och tränar moment, störning och tävlingsträning. Vi lägger vikt vid att det ska vara roligt och lustfyllt. Vilka momenten är hittar du b.l.a på SBK's hemsida under tävling/regler.

Bild på Annelie Damberg

Instruktör:Annelie Damberg

Förkunskaper: Grundkurs eller motsvarande

Krav: SKK registrerad hund för att få tävla, men alla kan gå kursen även blandraser.

Veckodagar: Söndagar Varannan vecka till en början senare varje vecka

Max antal: 10 minst 7

Med reservation för ändringar och sjukdom.

Medlem - För att delta på våra kurser behöver du vara medlem. Du blir medlem via vår hemsida

Kontaktuppgifter: annelie.damberg@telia.com mobil: 0737-171902

Anmälan: För att anmäla dig och din hund klicka på länken nedan, så kommer du till Studiefrämjandes sida.