Jakthund med fågel i munnen

18:00  - 20:1518:00 - 20:15

3 tillfällen3 tillfällen

1000 kr1000 kr

Kurs lämplig för retriever/spaniel. Vi kommer att fortsätta jobba med följsamhet, gå fritt vid sidan, inkallning, stanna kvar, passivitet, stadga. Vi kommer prova på att apportera och lämna av ”dummies”. Vi kommer att gå igenom jaktlydnadens alla delar samt apporteringens grunder. Vi kommer lära oss skillnaden på ”MARKERING”, ”DIRIGERING”, SÖK” och prova på några av dessa.

Jakthund med fågel i munnen

Instruktör:  Lotta Sankell

Max antal: 7

Med reservation för ändringar och sjukdom.

Förkunskap: Deltagit på ORDNING & REDA KURS, allmänlydnadskurs eller motsvarande. Hunden skall kunna gå lös vid din sida och ha en vilja att apportera.

Medlem - För att delta på våra kurser behöver du vara medlem. Du blir medlem via vår hemsida

Kontaktuppgifter: 073-9144946 sankell@friden.de

Anmälan: För att anmäla dig och din hund klicka på länken nedan, så kommer du till Studiefrämjandes sida.