Hund som rullar runt i gräset med sin leksak.

Rallylydnad fortsättning Nybörjarklass

Mullsjö Brukshundklubb

07 maj  - 28 maj07 maj - 28 maj

18:30  - 20:3018:30 - 20:30

4 tillfällen4 tillfällen

1900 kr1900 kr

Detta är en kurs som passar både dig som vill prova på en rolig aktivitet tillsammans med din hund, men också dig som är tävlingssugen. Denna kurs är en fortsättning på nybörjarklassen!

Vi jobbar vidare med nybörjarklassens skyltar, tränar på flyt och följsamhet i olika slingor och med hjälp av olika teknikövningar. Vi tränar också på att bygga banor.

Förare med hund och rallylydnad symboler

Mål: Inlärning av momenten som ingår i tävling så att man skall kunna starta eller vidareutveckla sig mot start för framtida tävling.

Innehåll: Belöningsbaserad träning och dess principer. Timing och kriterier, positiv och negativ förstärkning. Hur beteenden kedjas/länkas. Inlärning av moment, störningsträning och tävlingsträning.

Teoridelar: Tävlingsregler och dess tillämpningar. Förarens roll vid tävling. Förberedelser inför tävling SBK som organisation samt föreningens samarbete med Studiefrämjandet.

Kunskapskrav: Det är en fördel att ha grundlydnad och ha gått en nybörjarkurs i rallylydnad.

Ålderskrav på hund: Minst 6 månader

Instruktör: Helena Florin (Dogedu) info@dogedu.se