Ljusgul hund drar i klassen Cykel på en draghundstävlig på Orust Brukshundklubb.

Utbildning - Grönt kort

Orust Brukshundklubb

Under två dagar kommer Marie Dimsjö och utbildar i Grönt kort.

Kursen för dig som vill tävla officiellt inom drag

Under två dagar kommer du få teoretiska och praktiska kunskaper om olika grenar inom draghundsporten. utrustning, regler, anti-doping och sportmanchip.

Kursen ger dig ökad förståelse inom sporten samt ge er en säkrare och tryggare träning. Utbildningen är även ett krav för att få starta på en officiell draghundstävling.

e-utbildning om antidoping på www.renvinnare.se.

Logga in/skapa konto och välj "draghundsportförbundet" som ditt specialidrottsförbund. e-utbildningen ska vara klar vid kursstart.

Kurstillfällen

24:e augusti och 7:e september 2024, kl. 9:00 - 16:00

Betalning

400 Kr för medlemmar och 550 kr för icke-medlemmar i Orust Brukshundklubb.

Du är anmäld först när kursavgiften betalts in (Bankgiro: 337-5359). Märk inbetalningen med: Grönt kort samt ditt namn.

Frågor ställs till drag@orustbrukshundklubb.se