Labradoren Ella drar Emil framåt i skidspåret en vacker vinterdag.

Dragträning på Skidome

Orust Brukshundklubb

Orust Brukshundklubb - Drag, bjuder in till Gemensam dragträning på Skidome i Göteborg.

Draghundsporten grundades på snö och den här träningen skall vi tillbringa inomhus i Skidomes skidanläggning i Göteborg.

Instruktörsledd teknikträning

Vi kommer få totalt 90 minuter instruktörsledd teknikträning i skate både med och utan hund. Vi bjuder på fika och rundar av dagen efter teknikträningen. Sen är det, för den som vill, fri åkning så länge man önskar (tills Skidome stänger).

Träningen är till för dig som är nyfiken och vill testa på draget, för dig som tränat barmarksdrag och vill testa med skidor och för dig som kört drag på skidor och vill lära dig mer!

Medlemskap krävs ej.

Dragutrustning till dig och hunden (bälte, lina och sele) medtages själv, övrig utrustning som pjäxor, skidor och stavar ingår för den som vill.

Datum: Lördagen den 14/9-24 kl 9:30-12:30

Pris: Gratis!

Deltagare: Antal deltagare är begränsat till 30 ekipage.

Gemensam dragträning Skidome - Google Formulär

Anmälan är bindande!

Frågor ställs till drag@orustbrukshundklubb.se.

Europeiska jordbruksfonden och Leader stödjer dragsektorn.

Bildtext: Europeiska jordbruksfonden och Leader stödjer Orust Brukshundklubbs dragverksamhet.