Lydnadstävling där hunden Zenza visar hur man går fot.

Vad är det som händer på tävling?

Orust Brukshundklubb

Förstå din hund och din hjärna.

Tävlingsförare inom lydnad, bruks, rally och freestyle.

Innehåll och upplägg

Under denna dag kommer vi bland annat arbeta med uppvärmning och startläge, ingång på plan, flyt, uthållighet, tankekontroll, nerver och anspänning, tävlingsmål och självmedkänsla. Allt med syfte att bli bättre på att coacha såväl våra hundar som oss själva i tävlingssituationen.

Teori varvas med gruppövningar där hundarna deltar, följt av videoanalyser och reflektioner.

Denna dag är förarens uppgifter och mindset i fokus, så hundarna deltar mer som "statister" i förarnas träning. Det är därför viktigt att hundarna är välrastade när kursdagen börjar.

Presentation av Jenny

• mental tränare
  • pedagog, inriktning förändringsarbete
  • arbetar professionellt med coachning av tävlingsförare inom hundsport sedan 15 år tillbaka
  • domare i lydnad
  • har deltagit i fem lydnads-SM med tre olika hundar av olika ras
  • SM-brons i Heelwork to music (2022)
  • är en del av landslaget i freestyle/heelwork to music (2023)

Vill du veta mer om Jenny kan du gå in på hennes webbsida, Lyckagård

Övrig information

Plats: Orust Brukshundklubb, Buavägen 216B, Henån

Tid: 9:30 – 16:30 med avbrott för en timmes lunch på mitten av dagen. Under denna timme är det tänkt att deltagarna hinner äta, ta en promenad med hundarna, samt arbeta med en uppgift.

Kostnad: 800 kr med hund (max 16 deltagare).

Anmälan är bindande och medlemsskap i Orust BK är krav.

Skriv in vilken klass och gren du kommer starta i nästa tävling. Skriv också vilken gren du vill träna (lydnad, bruks, rally eller freestyle).

Logotyper från Västra Götalandsregionen och Studiefrämjandet

Bildtext: Genomförs i samverkan med Studiefrämjandet och Västra Götalandsregionen.