SBK Specialsök

5 tillfällen5 tillfällen

1000 kr1000 kr

SBK Specialsök - Grundkurs

I samarbete med studiefrämjandet välkomnar vi dig till kurs inom SBK Specialsök - Grundkurs.

Specialsök är en rolig sport och träningsform som passar många hundar och hundägare. Att aktivera sin hund med specialsök gör att din hunden får använda sina naturliga sinnen för att lösa olika problem. Specialsök med röd kong är en sport inom Svenska Brukshundklubben och det är ett samlingsbegrepp för hundens arbete att söka efter och markera olika dofter. I specialsök används träningsämnet (etikett) röd kong för att i Sverige används det av många tjänstehundförare, bl.a. inom Försvarsmakten.

Inför kursstart:
Vi använder Röd Kong Classic (storlek M för stora hundar och S för den lilla hunden). Köp gärna en kong nu direkt och använd den som leksak tillsammans med hunden. När ni lekt klart tar du undan kongen och tar fram den nästa gång ni leker.

Instruktör:
Marie Wiklund & Eva Forslund